Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 16, 2011

spesel untuk mamaku yang terchinta chanduri

Assalamualaikum mama!~

oyey mamaku selamat merayakan hari-hari hari ibu buat mamaku yang terchinta chanduri. muaxx! untuk mama. entri ini aku tujukan khas buat mamaku. walapun beliau sekali-kali tak akan tahu akan kewujudan blog ini tapi aku nak dedicate jugak untuk mamaku. apa-apa pun thanks a lot mama sebab beliau sangat komited dalam membesarkan kami adik-beradik yang tak dengar kata ni. thanks sebab jaga kami sejak kami  baby lagi. thanks sebab bagi kami duduk menyempit dalam perut mama. lepas tu bagi kami mamam, mandikan kami dengan syampo johnson's baby yang warna kuning dan tak pedihkan mata tu. lepas tu bagi kami pakai baju comel-comel. bubuh bedak penuh badan dan muka agar kami bertambah cute mute. lepas tu masak untuk kami, basuh baju n macam-macam lagi lah. terima kasih jugak mama sebab pukul-pukul kami bila kami jahat lagi nakal. haha.


banyak sangatlah benda yang dah mama buat untuk kami. tak terungkap rasanya. ibu adalah anugerah yang paling tak terhingga buat kita semua. sabtu hari tu aku tengok hindustan kat TV2 cerita kegemaran abah aku. heroin tu cakap "didunia ini tidak akan ada mana-mana ibu yang mampu untuk menggantikan tempat ibu kita" yup. that is true. 

kita kena hargai pengorbanan ibu kita. itu semua orang tahu tapi tak semua orang tahu macam mana nak hargainya. bertindak dan bercakap dengan emosi yang keterlaluan boleh menyebabkan emosi ibu terguris. begitu juga kalau kita melakukan perkara yang beliau tak suka. tapi biasalah jiwa muda memberontak bila apa yang kita buat tak dapat persetujuan dari ibu kita. ibu mana yang nak anak dia susah kan. bila ibu larang kita akan cakap ibu kita kolot ketinggalan zaman. up to date sangatkah kita hingga sanggup melukakan sekeping hati seorang ibu? 


mama adalah seorang ibu yang sangat prihatin dan sangat concern pasal anak-anak beliau yang tak boleh blah nakalnya ini. walaupun kami dah besar tapi kami tetap mengekalkan sifat kenakalan kami tapi dalam versi dewasa. haha.

hari hari adalah hari ibu.

p/s: disebabkan aku buat entri ni kat opis maka aku tak dapat nak bubuh pic ratu chantik dihati kami sebab pic semua dalam lappy. muaxx untuk mamaku terchinta chanduri.

No comments :

Post a Comment