Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, September 30, 2014

dunia dewasa yang semakin rumit


Assalamualaikum

Selamat petang. Selamat datang ke alam Wawasan 20sen20sen. Alam menuju ke arah era globalisasi. Dunia tanpa sempadan. Dunia tanpa batasan. Dunia yang tiada halangan. Hai gadis-gadis comel yang bercita-cita tinggi. Yang nak hidup senang lenang. Bersama dengan kekasih hati yang duitnya boleh buat kenduri tujuh hari tujuh malam tanpa perlu untuk berkeluh-kesah. Yeah. Nak berangan bolehlah. Haha. Dan holla kepada encik-encik hemsem lagi segak bergaya. Yang bukan saja ada rupa tapi poket pun mempunyai kadar pengembangan yang sejajar dengan kedudukan ekonomi semasa.

Dunia sekarang adalah dunia yang sangat rumit. Rumit dengan masalah ekonomi. Ekonomi sendiri. Ekonomi negara. Memang, orang cakap buat apa nak ambik tahu tentang hal ehwal ekonomi negara. Tumpu pada poket sendiri, lepas tu diam-diam sudah. Tapi itu dulu. Sekarang dah tak boleh nak buat macam tu dah. Sebab bila ekonomi negara tak stabil maka nescaya ekonomi poket sendiri jugak akan turut bergelora. Huhu.


Lepas tu kan, bila ekonomi tak stabil dan tak tentu hala, maka dengan itu rakyat marhaen akan cuba bangkit untuk menuntut segala hak. Hak dari segenap sudut aspek kehidupan. Hak daripada janji-janji yang telah ditaburkan. Dan secara automatik akan wujudnya cacing dan parasit yang akan memainkan peranan dari belakang.

Lepas tu kan, bila ada unsur tak puashati maka akan berlaku unsur-unsur pergolakan. Dan ketidakpuasan hati  manusia. Rakyat marhaen akan menuntut bela. Cacing dan parasit akan memainkan peranan dengan lebih padu dan jitu. Agar agenda tersendiri tercapai. Agar matlamat menepati sasaran yang telah ditetapkan.

Lepas tu kan...

Lepas tu kan...

Lepas tu kan...

Korang fikirlah sendiri apa akan berlaku pada masa depan. Aku dah penat. Huhuhu.




2 comments :

  1. wah..belog dh mkin dewasa.

    sbenarnya aku pehatikan msalah akn timbul dan muncul bila pbelanjaan mlebihi pndapatan, kita bbelanja le mngikut kmampuan, klu ada barang yg bole beli cash kita beli cash, cntoh mcm tv leper tu, stakat bwh 2000 xpyh brutang, kmpul dwet dulu bru beli, smentara tu tngok le dlu tv kotak tu.
    Sbenarnya Islam pn ada bg pilihan utk brutang tp jika ada kperluan dn trdesak je, bukan sbab nk brgaya.
    khutbah Rasulullah yg terakhr pn kita disuruh riba', tu bezanya Islam dn yahudi, Islan haramkn riba' tp yahudi mghalalkan, smemangnya kita ikut cara idup yahudi klu brutang ngan finance ni, nama je prbankkan islam tp keuntungan ttp msti ada.

    belajar2 le kenal yahudi.. huhu.

    memberontak, mmaksa, mminta-minta tu smua prangai yahudi, demokrasi pn ajaran yahudi, sabo je la.

    ReplyDelete