Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, September 18, 2014

drama yang macam drama part 4

Assalamualaikum

Wah dah masuk part 4 hasil analisis aku tentang drama tempatan. Kalau buat thesis ni mesti berebut-rebut orang nak tiru. Huhu.

Selamat malam. Aku baru lepas tengok cerita Selamat Pengantin Madu. Fasha Sandha duk nangis-nangis. Nasib baik waktu menangis tu kejelitaan dia masih terpelihara. Jadi tak adalah terganggu sangat perasaan ini. Hai gadis-gadis comel yang suka tengok drama dengan penuh penghayatan. Nak nak pulak kalau kena part hero hemsem. Dah la hemsem. Beriman. Bertatasusila. Sopan santun. Jalan depan orang tua pun menunduk bagaikan hendak menyembah bumi. Kaya pulak tu. Pasti cair hati-hati yang ada.

Sejak dua menjak ni drama yang ada masa kini bergerak sejajar dengan peredaran zaman. Kalau tengok trend sekarang banyak drama yang bertemakan anak perempuan kaya. Dorang haruslah berwatak kurang ajar dan perangai macam nak mintak penampar hendaknya. Lepas tu kawen pulak dengan hero yang super naïf, zuhud, suci lagi murni orangnya. Tahan kena maki depan orang ramai dan berjiwa kental bila isteri kehulu kehilir dengan boyfriend secara terang-terangan, nyata tanpa perlu disuluh-suluh. Ini sangat tidak baik untuk masa depan sebab nanti budak-budak akan ingat barang siapa yang nak kawen dengan lelaki baik, hemsem, warak, alim, kaya dan budiman maka hendaklah berperangai macam durjana nescaya akan muncullah lelaki yang seperti itu untuk menjadi suami dari masa depan.


Kalau babak suspend terutamanya bila dapat panggilan kecemasan mesti akan ada ayat “apa??!”. Lepas tu zoom dekat-dekat muka tu. sampai nampak jerawat seketui-seketui. Hahahaha. Kalau babak dalam hospital pulak kena kat part dokter mesti aka nada scene menerpa dokter laju-laju secara berjemaah. Lepas tu kalau babak jemur kain adalah antara part yang paling best nak tengok sebab waktu tu lah dorang akan jemur kain yang dah kering macam keropok dengan begitu gigih dan komited sambil kesat peluh di dahi.

Huhuhu. Itu je analisis aku malam ini.
Nanti kot ada lagi aku akan buat sebagai rujukan korang pada masa depan. 
Dah la. Mengantuk sangat. Nunite.




4 comments :

  1. ṅö ḳöṁëṅ, ẗṗ ÿġ äḳü ḳöṁṗöṁ jḋ ḅüäḷäṅ
    ẗïṁë ṗäṡä ṡäṅḋä ṗḳäï ẗüḋüṅġ ṅṁṗäḳ
    ḷëḧëṛ, ḳëċöḧ ġäḳ öṛġ ṛüṁäḧ ẗḋ, äḳü jẅṗ
    ṅö ḳöṁëṅ ṡḅäḅ ẍẗëṅġöḳ ṗöṅ.

    ReplyDelete
  2. nana yg manis, kak mieja dtg jalan2 sini:):)

    ReplyDelete