Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 24, 2014

terima kasih nuffnang dan Invest Smart Campaign


Assalamualaikum

Selamat petang yang meloyakan tekak. Hai gadis-gadis comel yang sedang kira duit. Kira punya kira tapi duit takat tu jugak. Tak bertambah makin kurang adalah. Huhu. Pedih hati bila keadaan macam itu berlaku. Kalau dapat tackle anak menteri kan best. Untung-untung boleh naik Lamborgini Aventador macam Nora Danish. Kalau tidak, dapat tackle helikopter sebijik pun dah kira bersyukur-syukur sangat dah. Bak kata pepatah bagaikan cinta Fasha dan Jejai. Bila dipisahkan bertemu jua. Hoih. Merepeknya.


Terima kasih lagi sayang menyayangi kepada Nuffnang dan Invest Smart Campaign. Sebab sudi bagi duit. Invest Smart Campaign atau dalam bahasa melayunya Bijak Labur adalah badan dibawah inisiatif Suruhanjaya Sekuriti Malaysia. Dibiayai oleh Dana Pembangunan Pasaran Modal (CMDF).


Boleh semak status skim pelaburan
Untuk korang yang berjinak-jinak nak melabur eloklah kiranya korang try tengok kat website ni. Sebab macam-macam jenis panduan berguna ada tau. Melalui Invest Smart Campaign ni dia akan ajar korang macam mana nak rancang pelaburan dengan lebih bijak bestari macam sang kancil. Dan elakkan korang daripada ditipu oleh skim pelaburan yang entah kita tahu ke tidak sahih kewujudannya. Korang jugak boleh check pelaburan yang tak berlesen samaada yang dijalankan oleh individu mahupun kampeni di website ini.

Pelaburan untuk kanak-kanak
Melabur sebenarnya kena bermula sejak dari korang kecik-kecik lagi. Tapi disebabkan sekarang ni korang dah bukan dalam kategori kecik maka dengan itu bolehlah kiranya korang bawak anak-anak umur antara 10tahun hingga 12tahun join program Kids and Cash under Invest Smart Campaign ni untuk pupuk minat melabur. Pada peringkat ni peringkat semai minat. Macam jinak-jinak merpati gitu. Huhu. Korang jangan ingat asal melabur je untuk orang dewasa. Kanak-kanak pun kena melabur jugak tau. Bak kata pepatah sikit-sikit lama-lama bertimbunlah duit.

Pelaburan untuk remaja
Zaman remaja adalah zaman yang sangat mencabar. Time nilah kebanyakan daripada remaja mengalami kecelaruan identiti. Timbulnya perasaan nak mengurat anak dara orang. Dan wujudnya perasaan untuk mempunyai abang tegap yang boleh dijadikan sebagai pelindung masa depan katanya. Oh. Pehlish. Makan pakai, seluar dalam pun mak ayah beli lagi korang dah nak fikir tentang hal yang jauh terkedepan. Tolonglah jangan nak berangan lebih-lebih sangat.

Daripada menghabiskan masa macam tu je, para remaja boleh join program macam mana nak manage duit dengan betul. Korang kena kenal apa keperluan dan kehendak korang dalam hidup. Dan belajar simpan duit. Kadang-kadang simpan duit ni susah untuk remaja yang baru nak up. Tapi tak apa. Korang anggap je pelaburan ni sebenarnya untuk korang simpan dijadikan sebagai hantaran untuk kekasih dari zaman sekolah korang tu. Serius. Anggaplah ini sesuatu yang serius. Dan joinlah program Teens and Cash under Invest Smart Campaign ini. Tak rugi. Nanti korang dah besar tengok-tengok eh, duit dah banyak. Seronok weh time tu. Percayalah kata-kata aku yang dah mengalami zaman itu.

Pelaburan untuk pelajar universiti/kolej 
Bila nak masuk Universiti tu target utama adalah nak dapat best result. Lepas tu most of the students akan dapat duit pembiayaan. Samada melalui PTPTN atau badan lain. Selain daripada study korang jugak sepatutnya dah mula belajar tentang investment. Sebab pada peringkat ni korang dah mengalami peringkat kematangan yang wajar. Korang boleh join program Cash @ Campus. Mana tahu untung-untung boleh jadi macam millionaire sisters ni. Umur 21tahun dah boleh pakai Porsche Boxster. Huhu. Time ni penting tau sebab pada waktu ni korang dah kena ada matlamat hidup. Kena ada saving nak beli rumah kereta bagai. Nak nak pulak dalam menghadapi dunia pekerjaan yang lebih mencabar lepas study.

Okei. Kalau korang nak maklumat yang lebih mendalam tentang pelaburan atau dalam bahasa kampungnya menabung, yang lebih padu jitu dan mempunyai kadar kepadatan yang tinggi bolehlah pergi ke website dorang.

Aku nak berehat kejap. Kepala pening tak sudah-sudah. Huhu.
DAn terima kasih sekali lagi untuk Naffnung dan Invest Smart Campaign. Muah muah lah.





No comments :

Post a Comment