Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, June 14, 2014

pengkhianatan cinta abadi


Assalamualaikum

Selamat tengahari. Aku nak tidur tapi manusia ramai pulak berkeliaran time-time lunch macam ni. Nape dorang tak pergi makan? Pergi la makan. Kalau tak nak makan pergi la keluar opis. Aku nak tidur pun susah. Huuu. Hai gadis-gadis comel. Yang bersopan santun. Baik tuturkata. Berbudi pekerti macam Cinderella. Dah la comel. Pandai. Baik. Pendek kata pakej lengkap ah. Yang boleh membuatkan perut ibu yang mengandung rasa sejuk-sejuk beku gitu. Yang boleh membuatkan hati bapa kembang bangga. Dan holla kepada hemsem-hemsem sekalian. Yang dah lah hemsem. Anak mak pulak tu. Haih. Kalau nak ngorat anak, kena ngorat mak dulu gayanya.

Anak.
Arjuna Beta.

Siapa pernah dengar lagu Anak? Tak pernah? Mohon untuk korang dengar dengan kadar segera. Lagu anak tu kalau aku dengar kompem jiwa aku boleh menangis. Kalau tak nangis betul-betul aku nangis dalam hati. Wuuu. Sakit tahu nangis dalam hati ni. Apa korang ingat lagu Bahagiamu Deritaku je yang boleh buat korang nangis? Lagu ni bukan je buat korang nangis. Silap-silap boleh buat korang menyesal tau. Serius. Untuk korang yang ada hati perut limpa dan perasaan, lagu Anak boleh meresap dalam jiwa korang.

http://www.google.com.my/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fgraphicslava.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F12%2FHot-Love-Photography1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fgraphicslava.com%2F25-romantic-collection-of-love-photography%2F&h=431&w=510&tbnid=0RuwVnhrD9kX_M%3A&zoom=1&docid=UWAZxZ2EVkyCbM&ei=K1WcU6yfJcWJuASan4C4DA&tbm=isch&ved=0CIcBEDMoUjBS&iact=rc&uact=3&dur=1588&page=5&start=75&ndsp=21 

Korang pernah dengar lagu Arjuna Beta? Fynn Jamal korang kenal? Kalau kenal maka cintalah korang. Eh. Aku ambik pepatah tak kenal maka tak cinta. Sebab tu ayat aku berterabur. Bila aku dengar lagu tu mesti otomatik aku terfikir, betapa hancurnya hati dia andai kata anak yang disayang-sayang itu mengkhianat cintanya. Bila aku dengar lagu tu aku rasa macam dia  buat lagu tu dengan penuh harapan. Ikhlas dari hati untuk anak tercinta.

Pengkhianatan cinta abadi

Anak tak akan tahu dan tak akan faham perasaan ibu bapa selagi mereka belum bergelar ibu bapa. Kadang-kadang kita tengok benda yang kecik dan remeh temeh je. Tapi tahap kekalutan ibu bapa tu mengalahkan taufan. Sebab kasih ibu dan bapa mengatasi segalanya. Kalau pasal korban usah cakaplah. Macam-macam korban dah dibuat. Korban perasaan. Korban jiwa. Korban duit. Korban harta.

Nantikan bila korang dah kahwin, perasaan untuk mempunyai anak sangat membuak-buak. Betul, aku tak tipu. Tak kira la korang tu lelaki atau perempuan. Perasaan nak anak makin menjadi-jadi bila tengok orang lain punya anak. Apa perasaan kalau benda yang korang tatang dan tunggu selama ini tiba-tiba buat korang terluka. Hancur bukan?  Rasa kecewa usah cakaplah. 

Jangan khianat cinta yang ibu bapa dah semai sejak korang belum wujud lagi kat mukabumi ini. Sekali korang buat khianat neraka tempatnya. Ibu bapa adalah syurga. Kita kena ingat apa yang kita buat semuanya adalah untuk syurga kita.



No comments :

Post a Comment