Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 3, 2014

biarkan terus menjahat


Assalamualaikum

Selamat petang. Aku mengantuk gila. Serius gila mengantuk. Hai gadis-gadis comel yang sedang menuju ke arah hidup yang berpendapatan tinggi. Dan holla kepada hemsem-hemsem yang sedang menaiktarafkan hidup agar selari dengan kehendak bakal mentua. Huhu.

Menuju ke arah hadapan bermaksud kita akan mengalami perubahan. Perubahan yang lebih baik. Yang lebih positif. Yang lebih menarik. Yang lebih tertarik. Tapi nak ke depan bukan senang. Sebab korang akan tempuh banyak halangan. Halangan yang muncul secara tiba-tiba. Tanpa diundang. Tak suruh datang.

Halangan mulut.
Mulut yang menghalang.


Bila korang berubah otomatik korang akan jadi tumpuan. Dan pada waktu itulah akan wujudnya penjatuh hukum dunia. Dorang akan lihat sejauh mana korang boleh pergi. Hanya menunggu masa korang buat sedikit kesilapan untuk dihamburkan kata-kata hinaan. Cercaan. Makian.

Eleh. Dulu dia bukan baik pun.

Setiap orang ada masa silam yang tersendiri. Masa silam yang cerah. Masa silam yang suram. Tapi dah jadi tabiat makhluk Tuhan, mencerca manusia lain seolah-olah tiada jalan untuk dia kembali ke pangkal jalan.

Habis tu korang nak dorang jadi apa? Terus-terusan menjahat? Terus-menerus buat perangai macam lahanat? Dan kamu juga boleh terus-menerus menjatuhkan hukuman menggantikan Tuhan? Begitu?

Jika begitu kehendak hati. Tidak mengapa. Teruskan saja apa yang kamu rasa.  




No comments :

Post a Comment