Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 6, 2012

teruk sangat ke?


Assalamualaikum

Selamat hari jumaat yang mulia.
Hai adik-adik manis. Macam mana dengan hidup korang hari ni? Tak sempurna? Ololo. Jangan sedih-sedih tau. Cuba buat yang terbaik ye dan berserah kepada Tuhan. InsyaAllah akan jadi sempurna hidup tu.

Saya rasa saya tak cantik. Saya tak pandai. Saya tak dapat suami kaya macam dia dapat. Body saya tak cun macam dia. Saya tak tinggi macam model. Saya kerja tak hebat. Gaji saya tak lebat. Kulit saya tak gebu. Saya tak... bla.. bla.. bla

Hamboi aih, kalau semuanya korang rasa tak, tak dan tak belaka baik korang tak payah hidup. Membazir oksigen je bagi kat korang sedut hari-hari tapi tak reti nak bersyukur.


Jangan bandingkan diri korang dengan orang yang korang rasa hebat melainkan kalau korang jadikan benda tu sebagai semangat untuk jadi lebih baik daripada apa yang korang ada sekarang.

Lepas tu jangan lupa pandang belakang. Tengok-tengok la jugak keliling tu. Supaya korang lebih bersyukur dengan apa yang korang ada. Supaya korang tahu yang hidup korang sebenarnya tak seteruk yang korang sangka.

Sebenarnya kadang-kadang hidup kita ni tak teruk mana pun. Tapi sebab tak reti nak bersyukur tu yang buat kita rasa teruk dan jadi makin teruk.




2 comments :

  1. ada baik gak bandingkn dri dgn ssorg tu.lau xde pebandingn xleh gak tu ;D

    ReplyDelete