Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 26, 2012

drama penuh dengan drama part 2


Assalamualaikum

Hai gadis-gadis yang berangan nak dapat boipren yang sangat setia macam bazli. Tak dapat macam bazli dapat macam ammar pun orait jugak. Dan hello kepada jejaka-jejaka yang sedang berjuang merebut hati girlpren yang bakal direbut orang. Ni semua penangan dejavu di kinabalu la nih.

Aku jarang tengok drama. Drama yang best je aku tengok. Kalau yang sendu baik aku tidor je. Antara babak yang aku suka tengok adalah babak air mata. Aku suka tengok orang menangis dalam tv. Kalau perempuan tahap kecomelan dia masih terpelihara. Air mata tu turun straight je dari mata terus turun ke pipi. Kalau lelaki pulak, muka maintain gagah. Nampak macho je kan. Kagum betul aku. Tapi cuba kalau kita yang menangis. Air mata berjurai ikut dan je. Tak ikut laluan dan jalan yang lurus macam dalam tv. Tu belum lagi kalau bab air mata bercampur dengan air hidung lalu masuk ke dalam mulut. Nampak macam... eeww. Sedih sangat la tu.


Aku jugak suka tengok babak waktu malam. Nak nak pulak kalau kat kampung. Dorang tak reti-reti nak tutup tingkap. Walaupun waktu tu dah larut malam dah nak tidpr dah. Atau mungkin engsel tingkap tu rosak? Oh ya. Mungkin jugak. Tak pun dorang nak udara segar senang beredar. Baik untuk kesihatan kan. Malam-malam udara sejuk. Syiok. Lagi satu, selain tak reti nak tutup tingkap dorang jugak tak reti-reti nak tutup grill pintu. Kalau babak masuk rumah main pakai terjah je terus masuk ke dalam. Tak dak nak bagi salam dah. Atau mungkin dorang nak buat surprise? Ya. Mungkin jugak kan. Cerita yang tak dak surprise sangat tak syok untuk ditonton.

Aku jugak suka tengok babak waktu makan ramai-ramai. Especially makan dengan family. Time makan tu jugak la dorang nak gaduh. Gaduh time lain tak boleh ke? Mama aku cakap tak baik tau bergaduh depan rezeki. Lepas tu kalau makan cuba sunguuh-sungguh. Cuba buat bersungguh-sungguh macam buat adegan atas katil macam yang dorang selalu lakonkan tu. Bila penonton tegur cakap tak sesuai dorang cakap nak bagi nampak realistik. Nak bagi penonton faham. Tapi sampai sekarang aku tak faham-faham kenapa selalu je ada babak cubit-cubit nasik sampai dah nak lumat dah aku tengok tapi tak suap-suap jugak dalam mulut. Konfius tau.


Drama time dah nak raya pun best jugak. Kalau ada babak anak buat penderhakaan kat mak ayah dengan sungguh ekstreme tu tandanya dah nak raya la tu. Tak kira raya apa pun. Raya haji sedih. Raya puasa lagi sedih. Anak orang miskin selalu derhaka. Anak orang kaya pulak selalu berfoya-foya. Oleh itu marilah kita jadi anak orang sederhana yang hidupnya baik.

Babak orang menjahit pun aku suka tengok. Nak nak pulak kalau jahit dengan mesin. Gigih betul aku tengok kaki dorang tekan mesin jahit tapi kain tak gerak pun. Benang tak bergerak sebab tak masuk dalam lubang jarum. Haha. Tapi tak apa. Sekurang-kurangnya dia mempunyai tahap keyakinan yang tinggi dan gigih menjahit baju yang sampai kesudah tak siap.

Kadang-kadang tengok cerita katon lebih baik daripada tengok cerita bukan katon. Dah alang-alang katon tu memang katon lebih baik daripada tengok cerita konon betul tapi hasil macam katon. Haih. 




No comments :

Post a Comment