Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 8, 2012

sampai bila nak sabar?


Assalamualaikum

Hai gadis-gadis comel yang sangat penyabar. Kalau tak sabar tak comel tau. Sebab muka orang tak sabar ni bengis. Asyik nak mengamuk je mana la sempat nak comel. Mana mungkin korang boleh control kecomelan waktu korang tengah mengalami ketidakstabilan emosi yang tinggi. Macam muka tedung kamu tahu.

Dulu waktu sekolah aku dipaksa jadi ahli panel untuk satu forum agama. Tajuk dia sabar. Kena turn aku bercakap, aku duk baca je teks yang ada dengan sangat penuh yakin. Baca tak tengok audience langsung. Sebagai tanda protes sebab aku telah dipaksa rela. Dan bila sampai part soal jawab, aku terus jadi tak yakin. Tak yakin sebab time tu la jugak dorang jadikan forum tu sebagai sesi untuk luahkan perasaan.

Macam mana nak sabar dengan itu dengan ini. bla.. bla.. bla.. Sampai bila nak sabar..


Aku tak tahu kenapa waktu tu la jugak dorang nak tanya soalan yang bukan-bukan kat aku.
Aku jawab dengan serius, “sabar je la. Aku pun tak sabar nak habis forum ni”.
Dan dan aku kena smash dengan ustaz. Huehuehue.

Ustaz cakap memang kita kena sabar. Sebab sabar tu memperlihatkan bagaimana iman kita. Sebab dengan bersabar ia mampu memberikan peluang dan ruang kepada kita untuk bertindak berlandaskan kepada fikiran yang waras. Sabar bukan bermaksud diam tanpa melakukan apa-apa tindakan. Kita kena bagi ruang kepada diri untuk jadi tenang dan kemudian fikir apa yang perlu untuk kita lakukan untuk tindakan seterusnya.

Sabar ya mardiana. Wuwuwu.

Nak mandi batas banyak
Tambah pulak ada buaya
Nak berbini hutang banyak
Tambah pula rial belanja




No comments :

Post a Comment