Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 24, 2012

bukan semua orang boleh terima


Assalamualaikum

Selamat malam wahai gadis-gadis yang sangat mengambil berat tentang berat badan sendiri. Tak cukup dengan tu sangat mengambil berat tentang masalah dan suka bagi nasihat kat orang lain. Wah. Wah. Boleh ganti dokter padilah kamsah kalau macam tu gayanya.

Bukan semua orang ada kebolehan, kepandaian dan kehebatan dalam menyelesaikan masalah orang. Aku ni nak menyelesaikan masalah matematik pun tak lepas apatah lagi nak selesaikan masalah orang lain. Sangat sungguh gagal.


Bukan senang ya nak jadi penasihat. Kalau kita bagi nasihat kat orang belum tentu dia boleh terima nasihat dan pendapat kita. Nak nak pulak kalau dorang tahu yang kita sendiri ada masalah yang kadang-kadang tak tertanggung. Mesti orang akan cakap “nasihat orang pandai tapi diri sendiri tak lepas”. Ah. Itu confirm punya.

Tapi orang tak faham, sebenarnya kita bagi nasihat sebab kita tak nak dorang jadi macam mana kita rasa. Tapi ya la, siapa la kita nak nasihatkan orang. Kalau tak nak terima nasihat tak apa. Hilang sikit beban. Haha. Ya dak?




No comments :

Post a Comment