Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, January 30, 2011

cantik tak semestinya bahagia : ye tak?

lumrah manusia nak jadi yang terbaik. lengkap segala pakej yang ada. kalau yang perempuan macam biasa nak jadi cantik. nama pun perempuan kan. dah tentu suka kepada kecantikan. tak kira lah cantik jenis apa pun. yang penting cantik. biasanya kalau  tengok perempuan cantik, comel atau cun mesti akan terdetik, "bestnya dia, muka cantik/cun/comel". kalau artis dan orang-orang glamor pulak mesti akan ada yang kata "ada pakej nak rembat barang seorang dua datuk ni." tapi bahagiakah mereka? kita tak payah tengok jauh-jauh. tengok yang dekat sudah. contoh terdekat artis-artis kita yang tak kurang cun/comel/cantik/hot dan sewaktu dengannya. walaupun muka ada pakej tapi still kena tinggal dengan boyfriend jugak. walaupun body mantap hot meletop-letop tapi still bercerai jugak kan. itu menunjukkan bahawa walaupun kita cantik tahap super cun tapi tak semestinya kita akan dapat semua yang kita nak, tak semestinya kita akan dapat semua perkara yang mampu bahagiakan kita. yang penting bersyukur dengan apa yang kita ada. nescaya akan bahagialah kita.       


muka nampak cantik tapi hati siapa yang tahu. nak kekal cantik bukan senang tambah-tambah kalau muka tu sepisis yang senang makan dek usia. lagi bergurindam lah jiwa tu kan. bagi yang terlalu obses dengan kecantikan kalau boleh mereka akan nak sentiasa cantik di mata orang. ada yang bubuh susuk. bedah plastik usah cakap lah. cucuk sana cucuk sini. terutama yang berusia bagi tujuan untuk nampak cun melecun walaupun usia dah sebaya dengan nenek nenek je. tapi muka maintain lawa dan badan tip top super hot kalah anak dara ayam.

lepas tu tengok pulak macam manusia dua alam tu. terutama dari thailand. sikit punya cun serius seksi berani mati. kalah perempuan tulen. nasib suara tak boleh tukar je. bangga tayang body lepas tu siap buat tayangan unggul masuk pertandingan segala bagai. tapi adakah mereka bahagia. kalau tanya of course diaorang cakap bahagia lagi gembira dapat body seksi yang diidamkan. hakikatnya dalam hati siapa yang tahu. kompem tak bahagia sebab sampai bila diaorang akan kekal macam tu. kita tengok wow! cunnye. realiti diaorang je yang tahu.  

bahagia ke tak itu semua persoalan yang subjektif. masing-masing bahagia dengan cara masing-masing. masing-masing gembira dengan hidup masing-masing. tapi memadailah jangan sampai merosakkan diri.  kat bawah ni aku sertakan kaedah nak cantik bagi orang dulu-dulu : 

mesin untuk measure beauty. nak tengok kedudukan hidung, dahi dan sewaktu dengannya samaada ok ke tak. macam robot cop pulak. 

ni pulak kepada insan-insan yang teringin sangat nak berlesung pipit macam pengacara tv3 tu, boleh lah buat macam ni ya. [muka derita pulak dia buat]

cara paling best pakai lipstik

siapa tak suka kena sunburn sila pakai macam ni

macam katon tiong man. sun glasess yang berfungsi lindung mata dan hidung daripada sunburn. ntah apa-apa.

p/s : bersyukur dengan apa yang ada yang penting iman dan takwa. =) [kredit untuk weird beauty devices]

No comments :

Post a Comment