Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 12, 2011

aku dan encik azam

ohoho!~ lamanya aku tak update blog ni. rindu ya amat rasanya. dekat 2 minggu kot. dan pada masa yang sama dekat 2 minggu juga lah kita menjengah ke alam yang tak berapa nak baru. aku rasa tak terlambat lagi untuk aku ucap selamat tahun baru sepesel buat diri aku sendiri, diri aku yang dicintai dan juga pembaca blog yang dikasihi. uhuh!~ ada ke pembaca? tak apa. usah fikir kalut-kalut. itu bukan masalah penting yang perlu aku fikirkan buat masa sekarang. okei. bersempena dengan tahun baru maka aku pun bertugas di tempat serba baru. buat masa ni tak haru biru lagi. tapi menurut sumber bermula minggu depan akan bermulalah kehidupan aku sebagai seorang pekerja yang kelam kabut dan tonggang terbalik. 

tugas aku akan berdepan dengan benda yang selalu aku elak sejak hampir 20 tahun lamanya. iaitu berhadapan dengan encik matematik. oh! tidak. diri ini amat tidak suka mengira. hatta mengira duit sekalipun bukanlah hobi aku. tapi kali ni aku tak dapat nak elak. nak tak nak aku terpaksa berhadapan dengan encik matematik.

malas nak cerita pasal metematik tu. aku nak masuk ke topik lain pulak. tajuk topik tu "azam tahun baru". manusia sepisis macam aku amat tak sesuai untuk mempunyai azam. biasanya apa yang aku azam, apa yang aku plan, apa yang aku rancang, apa yang aku nak buat kompem takkan jadi. dia akan jadi benda yang aku tak jangka. dan sebagai manusia aku terima dengan redha. ^^

anyway, disebabkan perkara itulah maka aku pendamkan saja azam aku. bila dah tercapai target baru aku akan membuat pendedahan eksklusif. ya, pendedahan yang tak berapa nak berani mati sangat. hopefully menjadilah tahun ni. ^^ 

muka 1st day masuk kerja.

No comments :

Post a Comment