Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, December 30, 2010

kasut

hari sabtu hari tu aku ada tengok cerekarama tajuk dia "kasut". cerita pasal dua orang budak yang tinggal bersama nenek dia yang miskin. si kakak nak beli kasut sekolah tapi tak ada duit. jadi dia ambil selipar nenek dia dan tampal pada kasut dia untuk cover bahagian bawah yang dah berlubang. entri kali ni aku nak cerita pasal kasut. kasut dengan perempuan memang tak boleh nak dipisahkan. bagi yang mementingkan gaya, mutu dan keunggulan fesyen kasut mesti seiring dengan peredaran zaman dan seiring dengan pakaian yang digayakan. aku pulak tak expert sangat pasal kasut. asal ada yang sedap mata memandang, aku sarung kan je. yang penting kasut yang aku pakai tu mesti serba guna. boleh pakai pergi kerja, boleh berjalan dengan selesa, boleh berlari jika terdesak dan boleh pakai waktu jejalan ronda-ronda. kira macam 4 in 1 lah.

aku tak tahu fesyen ni datang dari lubuk mana. untuk anda-anda yang suka main jengket-jengket sesuai la kot pakai kasut macam ni. [sumber : esempoi]

bagi anda yang teringin sangat nak rasa macam mana kalau berkaki kambing amat digalakkan pakai kasut ini. siap apa pistol lagi tu. sangat menjaga keselamatan. [sumber : esempoi]

ni pulak fesyen kaki kuda. pakej siap dengan ladam.[sumber : esempoi]

waktu sekolah dulu antara benda yang paling aku tak suka basuh kasut. aduhai. ya amat punya la malas aku rasa. lepas tu nak kena kapur kasut lagi. tiap-tiap minggu mesti mama aku akan jerit kat kita orang "dah basuh kasut ke belum ha??!". aisshh. nak tak nak kena juga basuh. tambah-tambah aku kan pompuan. jadi kalau kasut kotor nampak sangat huduh perangai. jatuh la nilai keperempuanan aku. aku ingat lagi kalau sekolah rendah dulu tiap-tiap hari isnin masing-masing smart je pergi ke sekolah. pakai kasut putih melepak-lepak gebu kene kapur. pas tu tengok la, tak sempat sampai tengahari elok je kasut tu kene pijak oleh insan-insan yang tak puas hati. huh. 

rindu pula kat zaman kasut sekolah. [pic grab from encik google]

sejak dari dulu lagi aku memang tak pandai pilih kasut. kalau aku nak beli kasut mesti aku ajak adek aku. tak pun abah aku yang pilih. tak pun mama atau tak pun kawan-kawan aku yang pilih. sebab apa? sebab aku memang tak reti nak pilih dan memilih. macam aku cerita sebelum ni. aku kan sepisis manusia yang tak  memilih. aku tak memilih makan, tak memilih pakaian. kasut pun macam tu juga. ikut dan je apa yang ada depan mata. tapi semalam 1st time dalam hidup aku beli kasut dengan berhemah. menakjubkan pulak rasa. walaupun kasut aku huduh tapi aku suka. sebab yang paling utama aku suka adalah kerana ia 4 in 1. huduh lain kira. kalau dah suka tak boleh nak cakap apa.   

taadaa! kasut aku mempunyai lubang-lubang oksigen yang banyak di sekeliling. semoga kaki aku dapat bernafas dengan selesa. i love my foot i love my shoes. ^^


No comments :

Post a Comment