Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 5, 2014

lima mei 2014


Assalamualaikum

Snfff..
Snfff..

Itu bunyi tarik nafas dalam-dalam. Bukan bunyi ular tedung sedang menjelirkan lidahnya laju-laju dengan tujuan untuk mengesan mangsa. Dan bukan juga bunyi seruling yang ditiup tetapi tidak lepas bunyinya.

Snff..
Snff..
Hidung tersumbat barangkali.

Nafas dihela dalam-dalam. Panjang-panjang. Seolah-olah melempiaskan sisa-sisa udara yang tersekat dalam dada.


Wah. Haha. Okei tak ayat aku? Aku ada bakat buat novel tak? Tak? Ok. Aku faham dan aku sedar diri ini siapa. Uhuh. Aku tak ada bakat nak buat novel. Sebab bila nak buat novel korang perlu berangan. Tahap keberangan tu haruslah menembusi, melepasi, menjangkaui sempadan yang tak terhingga. Tapi aku tak boleh sampai tahap macam tu. Sebab bila aku berangan ja mesti aku nak tidor. Jadi bila masa aku nak berangan ye dak?

Nak buat blog pun aku kena berangan jugak. Tapi berangan dalam fasa yang pendek je. Kalau berangan lama-lama kang aku tak sempat nak taip apa yang aku angankan sebab dia punya speed time berangan tu terlalu laju. Kadar berangan dan kelajuan menaip tak selari. Huhu.

Ok. Tata. Nak pergi makan biskut sambil mengadap tingkap jap.




No comments :

Post a Comment