Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, May 28, 2014

lelaki akan nampak sangat hemsem bila buat kerja rumah


Assalamualaikum

Woha. Tajuk macam nak mengata orang kan? Jap jap. Korang jangan salah anggap tau. Aku tak ada niat nak mengata. Dan sebagai perempuan baik, berbudi pekerti, keluhuran perlembagaan, kesopanan dan kesusilaan, adalah tak manis kiranya aku mengata orang depan-depan. Bak kata orang Inggeris don't judge the entry by it's title. Hoih. Hancur bahasa. 

Selamat petang. Hai gadis-gadis comel yang sedang mengemas beg. Yang sedang pebetul makeup sebelum ke balai pelepasan untuk pulang ke pangkal sarang. Yang tengah kalut-kalut berbaris untuk tumbprint out. Haruslah kalut. Lepas habis kerja banyak pulak tanggungjawab kena buat. Standardlah tu kalau korang bergelar perempuan. Huih. Penat aih.

Aku masih kat opis. Bukan buat overtime. Aku balik lambat bukan apa, sebab aku nak bagi laluan kat orang lain supaya boleh balik dengan lebih cepat dan pantas. Aku paham. Dorang ada komitmen yang lebih padu untuk dilaksanakan. Baik kan aku? Dah lah baik, memahami pulak tu. Huhu.

Dan holla kepada hemsem-hemsem sekalian. Yang orang selalu label korang sebagai lelaki yang suka buat sepah. Tak suka mengemas pulak tu. Kain baju kat mana berdiri kat situlah berlonggok. Padahal korang tak macam tu pun sebenarnya. Heh.


Oh. Mai. Sweetnya dia kemas rumah. Habuk dilonggok kat tepi dinding.
Dalam hati nangis sebenarnya. Wuwuwu. 

Tapi tak apalah. Sekurang-kurangnya ada perasaan nak tolong ye dak? Sobs. Kesat hingus jap.

Barang siapa yang ada pembantu menguruskan hal ehwal dalaman rumahtangga nescaya akan untunglah anda. Kadar keberuntungan yang korang miliki itu jauh lebih baik daripada orang yang ada disekeliling korang tau. Ye la. Bak kata orang tua-tua ringan sama dipikul, berat pun sama-sama dipikul jugak. Wonderpet mesti suka kalau tengok korang saling bekerjasama.

Untuk korang yang dapat partner ringan tulang mohon untuk angkat tangan sekarang dan berdoalah adalah perasaan ringan tulang itu kekal untuk hari-hari yang mendatang. Tidak bermusim. Tidak pula ada makna yang tersirat mahupun yang tersurat.

Dan yang paling penting kat sini aku nak bagi tahu, orang lelaki kalau buat kerja rumah serius korang nampak hemsem. Kalau tak percaya nanti korang boleh try. Ambik penyapu and then sapu sampah sambil tengok cermin.

Hemsem kan orang dalam cermin tu?





No comments :

Post a Comment