Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, February 4, 2013

mata ini ingin selalu memandangmu


Assalamualaikum

Selamat malam kepada gadis-gadis comel yang jernih matanya. Penuh dengan kebaikan dan keikhlasan. Sekali pandang sangat tertarik. Nak nak pulak bila jeling dan tersenyum manja. Wah. Rasa nak tenung dekat-dekat. Dan selamat malam jugak kepada jejaka-jejaka hemsem yang bermata cantik. Lelaki bermata cantik boleh menyebabkan hati gadis-gadis cair tahu. Wahahah.

Dari mata turun ke hati. Dah turun ke hati hari-hari nak tengok lagi. Bila nak tengok kena pulak tengok curi-curi. Takut kantoi. Wuwuwu. Haih. Sangat penat kalau keadaan macam ni berlaku. Nak luahkan rasa malu. Apatah lagi takut kalau lepas itu dituruti dengan nafsu. Dan perasaan itu hanya Allah je yang tahu.

Cinta dalam hati sangat sakit. Sangat sakit dan selalu orang cakap bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi. Tapi akan berbunyi bila tepukan tangan tu disambut dengan dahi sendiri. Pedih!


Orang yang mampu buat kita jatuh hati ni dorang ada aura. Aura yang boleh buat korang rasa happy semacam. Tengok muka rasa tenang. Padahal dia bukan buat apa kat korang pun. Even dia tak tahu korang suka, tapi kehadiran dia boleh menyebabkan hati korang berbunga-bunga. And then mesti akan terdetik dalam hati, “kalaulah aku dapat hidup dengan dia pasti bahagia”.

Berdoalah kepada Tuhan semoga segala urusan dipermudahkan. Ingat. Niat kena baik. insyaAllah segala impian dan harapan korang akan jadi kenyataan. Tapi yang pasti sebelum korang meletakkan harapan yang tinggi, jangan lupa paksikan cinta korang kepada Allah yang Maha Esa. Sebab korang kena ingat perasaan itu adalah anugerah dariNya.

Melainkan kalau korang jenis mata keranjang. Tak boleh tengok perempuan comel sikit berdahi licin mula mengelejat tak tentu hala. Kalau jumpa orang macam ni seharusnya diberi pelempang tanpa ragu-ragu, dengan harap beliau akan sedar diri. Bagilah peluang kat orang lain nak bercinta dengan ikhlas. Tak kan semua awek kamu nak rembat kot. 





No comments :

Post a Comment