Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 5, 2013

awak, nak kahwin tak?


**********

Tap! Tap! Tap!

Bukan bunyi aku menaip. Tapi bunyi aku buat-buat sibuk kat dapur. Dengan harapan suami aku akan datang membantu. Harapan la sangat. Heh. Hhmmm.. Malam ni aku nak masak makanan kegemaran suami tercinta. Pasti bulat perut beliau. Huehuehue.

“mama...” sianak memeluk erat pinggangku. Ku fikiran suamiku. Baru nak fefiling romatik. Haih. Kacau daun sungguhlah.
“ya sayang mama...” aku memandang wajahnya. Sangat comel macam aku jugak. Hahahak. Matanya berkaca.

“malam ni nak tidur dengan mama...”
“ya sayang.. malam ni mama tidur dengan anak mama yang comel ni..” aku cubit manja pipi gebunya sambil kerling ke arah suami. Sengaja aku cakap kuat.

Tap! Tap! Tap!
Tak habis lagi memasak.

“sayang..” suamiku memeluk dari belakang.
Aku siku laju-laju. Hah. Rasakan.

“sayang cayang...” pinggangku dipeluk bertambah erat.
Aku siku laju-laju lagi. Dua-dua siku aku tibai. Hah. Ambik.

“sayang marah ekk..” pipi kananku dicium lembut. Ohoi. Pandai la pulak dia ambik hati aku. Aku jeling konon marah. Padahal hati kembang-kembang. Aku kesat pipi dengan hujung bahu.

“meh sayang tolong cayang ya...”
Aku memandangnya. Lalu pipiku diusap dan dia tersenyum...

**********


Awak. Jom kawen. Boleh buat pahala.






1 comment :