Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 6, 2012

coretan tentang kaki


Assalamualaikum

Coretan ni untuk kaki. Bukan kaki pukul. Bukan kaki botol. Apatah lagi kaki perempuan. Dan bukan jugak berkenaan dengan kakiku dibibirmu hatta kakimu dipipiku. Pun bukan jugak.

Ini kisah tentang kaki aku yang disayangi.

Tapak kaki aku melecet. Agak teruk. Tapi aku terpaksa. Aku tak ada pilihan. Aku paksa kaki aku berjalan. Hampir 40minit untuk satu perjalanan. Setiap hari. Dua kali sehari.

Sehari 80minit aku paksa kaki aku bergerak. 80minit bersamaan dengan perjalanan dari Taiping sampai ke Tapah. Melalui tol dengan kelajuan yang konsisten 110km/j dengan jarak perjalanan sejauh hampir 130km.

Wah. Hebatnya kaki aku ni. Bergerak tanpa henti sebab jalan guna kaki tak ada RnR. Haha.

Kesian kat kaki aku. malam-malam aku akan belai kaki aku sendiri. Mesti la kaki sendiri. Tak kan la kaki housemate aku pulak kan. Haih. Pujuk-pujuk supaya kaki aku tak merajuk. Aku sayang kaki aku.

Aku tak nak susahkan sesiapa. Sebab aku tahu tak ada orang yang nak dirinya disusahkan. Nak nak pulak disusahkan dengan hal yang tak ada kena mengena dengan diri dorang sendiri.

Tak apa. Aku tak kisah. Selagi aku boleh usaha sendiri aku akan cuba sedaya kudrat aku. Cumanya, kesian kat kaki aku ni.

I love you kaki. Muah! Muah!


 p/s: yuna sepatutnya tangkap pic kaki dia macam ni. Nanti tak la jadi kontroversi. hik!~



No comments :

Post a Comment