Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 13, 2012

alasan nak kahwin lagi


Assalamualaikum

Hai skandal-skandal sekalian. Macam mana korang? Selamat ke rahsia korang untuk hari ni?

“saya nak kawen dengan skandal saya. Saya dah ada isteri. Isteri saya baik dan tak pernah buat salah dengan saya. tapi saya nak jugak kawen dengan skandal saya merangkap officemate saya ni. hari-hari saya jumpa dia. Saya takut saya buat maksiat dengan skandal saya jadi saya rasa baik saya kawen je dengan dia. skandal saya ni dah la muda, comel pulak tu. ok tak idea saya nak kawen dengan dia? ok la tu kan. ehehe”

Hah. Tu la lelaki. Asal ada peluang je nak kawen lagi. Even wife sendiri dah macam pari-pari tapi tak sedar-sedar diri lagi jugak. Agaknya nak kena lempang banyak banyak kali baru sedar kot. 


Kawen adalah jalan terakhir untuk elak maksiat. Banyak lagi benda yang korang boleh buat untuk elak maksiat. Maksiat ni bermula daripada nafsu. Kalau korang tak dapat control nafsu, korang kawen juta-juta kali pun korang tetap akan buat maksiat jugak.

Tak sedar dan lupa diri jugak salah satu sebab orang buat maksiat. Tak sedar diri yang diri sendiri dah beristerikan sibidadari. Tak sedar diri yang diri tu hamba Tuhan tapi nak jugak jadi hamba setan. Tu sebabnya boleh jadi maksiat. 

Letakkan diri korang kat tempat isteri korang. Apa perasaan korang?
Tak rasa apa-apa sebab yang penting korang dapat kawen dengan skandal korang?

Ok. Fine.
Sila pergi meninggal sekarang. 




No comments :

Post a Comment