Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, September 10, 2011

misi mencari berjaya : laksa pulas from taiping with love

Assalamualaikum

hari ni bosan tahap dewa. disebabkan bosan aku terpaksa lancarkan misi. misi cari makan untuk perut sambil hilangkan rasa bosan. aku pusing punya pusing last-last jumpa jugak makanan kegemaran aku. laksa. tapi laksa ni laksa pulas. aku tak tahu kenapa nama dia laksa pulas. nasib baik perut aku tak memulas. hoho. 

lokasi: 
simpang, taiping. 
jalan menghala ke changkat jering.


laksa pulas. sedap. aku rasa makcik ni buat laksa guna teknik pulas kot. huhu. layankan je. 

sedut air sirap

ditemani oleh sekor kucing jantan macho "puma"
puma duduk diam-diam ye. jangan kacau orang makan tau.

 gendang gendut
tali kecapi
kenyang perut
suka hati

p/s: perut kenyang belum tentu boleh happy

3 comments :

  1. laksa dia mmh best..mmg terbaek...tp layanan..pergh..FAILED..setegah jam duduk kalau x pggil..dema buat derk je..customer dah blah sejam meja x clear2...pastu meja x lap la..berlengas2..smpi ada customer pg ambik kain kat dapo diorg lap sdri meja..adooiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu. memang pun. saya pegi pukul 12tghari dia cakap laksa belum siap baru nak potong bawang nak buat kuah. sebab dia ingat tak ada orang yang nak beli hari tu.

      Delete
    2. ish.. x kan tuan punya kedai ingat x de org nak beli hr tu.. tuan kedai cakap dia ingat mcm tu ke? mungkin kuah dah habis, or hari tu x cukup pekerja nak wat itu ini kot.. so, kerja jd lambat sikit kot..soorry...think positive..
      mood: sedang mencari laksa terbaik area perak utk mencuba... i like laksa..

      Delete