Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 10, 2014

Allah. Selamatkan Palestine.


Assalamualaikum

Selamat tenghari yang dah nak masuk ke pukul 1petang. Lepas tu lagi 3jam setengah adalah masa yang sangat sesuai bagi aku untuk melompat terus dari kerusi opis lalu berjalan laju-laju sambil pebetul tudung untuk kembali pulang dan menunaikan tanggungjawab sebagai surirumah teres. Wuhu. Padat dan jitu jugak jadual harian aku. Hai gadis-gadis comel yang comel. Dan holla kepada hemsem-hemsem sekalian yang dahlah hemsem, kacak bergaya tegap gagah perkasa pulak tu.



Bila aku tengok gambar kat atas, tak dapat aku gambarkan apa perasaan dorang masa tu. Perasaan ibu yang cuba melindungi anak-anak. Perasaan anak-anak bila berdepan dengan manusia kejam keji bersifat lahanat itu. Allah. Nak nangis rasa. Mohon untuk kita semua berdoa untuk kesejahteraan saudara seagama kita di Palestine. Bumi Gaza telah dibedil oleh mahkluk yang dibenci sepanjang zaman iaitu Israel laknatullah. Perangai lahanat mereka semakin menjadi-jadi. Allah. Tuhan je tahu perasaan ini. Sobs. Sobs.


Aku ingat lagi masa tu aku tengok dalam berita sekumpulan  askar Israel menembak sepasang suami isteri dihadapan anak-anak ketika mereka berada ditepi pantai. Anak-anak tu kecik lagi. Meraung menangis bila lihat ayah dan ibu mati serta merta akibat daripada tembakan padu tepat dimuka. Dan pada masa yang sama selepas tembak, askar-askar tu datang ke arah kids yang dalam ketakutan dan memeluk dan pujuk anak-anak yang tak berdosa itu. Kegilaan apa yang sedang mereka tunjukkan? Menembak mati ibu bapa dan kemudian memujuk supaya anak-anak itu agar rasa berlapang dada? 


Palestine terpaksa berjuang sendiri-sendiri. Tanpa bantuan tapi tetap tak akan mengalah. Nak harap bantuan dari pihak lain haram tak ada. PBB dan OIC? Sampai mati pun dorang akan berdiam diri. Semoga Allah bagi balasan yang setimpal dengan perbuatan kejam mereka. 

Allah. Nangis.




No comments :

Post a Comment