Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, August 7, 2014

tips macam mana nak cari mak andam pandai makeup


Assalamualaikum

Waha. Tajuk kemain lagi panjang lagi lebaran hendaknya. Hai gadis-gadis comel yang sedang berdebar-debar. Yang bakal jadi suri honey buat bakal suami yang tersayang, yang tercinta lagi dirindu-rindui. Dan holla kepada hemsem-hemsem sekalian. Yang bakal shake hand dengan tok kadi. Apa khabar korang? Duit hantaran dah cukup? Kalau dah cukup baguslah. Boleh kawen cepat-cepat.

Hari ni aku nak bagi tips macam mana nak cari mak andam yang pandai makeup. Korang jangan main-main tau. Sekali mak andam tu tak pandai makeup maka nescaya akan hancur punah musnahlah muka korang. Dan peristiwa itu akan korang kenang sepanjang zaman.


Tips yang paling berkesan adalah korang kena try makeup. And then tengok hasilnya. Kalau korang suka maka bolehlah terus tempah mak andam tu untuk mendekorasi muka korang time nak menikah dan mengahwin nanti. Tapi kos dia agak banyak jugaklah. Sebab biasanya dorang cas harga sama macam makeup betul-betul even korang nak mencuba try test je. huhu.

Korang jangan tertipu dengan gambar-gambar hasil touchup makeup yang mak andam pamerkan. Sebab zaman sekarang ni zaman kamera 360. Yang gelap jadi cerah. Yang berkawah jadi gebu. Yang bertompok jadi licin. Aku bukan apa, aku tak nak korang jadi macam aku. Tahu-tahu je bila tengok cermin muka aku dah rupe Harun Salim Bachik pakai tudung dah ha. Huhuhu.

Kalau rasa tips aku ni macam bangang-bangang je, jangan maki aku pulak. Waha. Nak selamat dan jimat tak payah makeup. Okeilah. Selamat pengantin baru. Selamat kawen. Selamat menikah.




2 comments :

  1. "Kalau korang suka
    maka bolehlah terus tempah mak
    andam tu untuk mendekorasi muka
    korang time nak menikah dan
    mengahwin nanti."

    Mcm ada yg xkena ngan ayat kat atas tu.. watever, hehe.

    oo jd selama ni klu aku pegi jmpotan kawin tu aku tetipu la ni ngan kecantikan dn kehenseman mempelai tu? rupanyer make up eh? xbaik tau tipu2..

    next time salam kerok aku bg 2ringgit jek, nyampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. ayat orang tak habis sekolah macam tu la.
      pakai mekap sebab raja sehari nak merasa jadi insan paling lawa time tu. huhuhu.

      Delete