Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, August 13, 2014

product review : Smartphone Sony Xperia Z2


Assalamualaikum

Selamat tenghari yang perasaan sejuknya macam pagi je lagi. Padahal dah nak masuk ke tengahari dah ni. Hai gadis-gadis comel yang hidup dalam zaman yang penuh dengan teknologi. Dan holla kepada encik-encik hemsem yang sangat cintakan gajet. Zaman sekarang ni baby baru lahir pun dah pandai main handphone. Bagi je telepon terus tonyoh jari dengan gaya yang sangat bijak macam sang kancil. Ini akibat daripada hobi ibu-ibu zaman sekarang yang lebih gemar menunggu waktu kelahiran tiba sambil main gajet barangkali. Sangat sejajar dengan hasrat kerajaan yang nak lahirkan generasi celik IT wawasan 20sen20sen. Huhu.


Aku nak ucapkan terima kasih kepada Nuffnang dan Sony Xperia Z2 sebab sudi menaja blog ini. Sony ni bukan nama kepada hero hindustan. Tapi Sony adalah antara pengeluar gajet terkemuka dunia. Dan untuk kali ini pihak Sony telah mengeluarkan sebuah model smartphone yang diberi nama Xperia Z2. Smartphone ni waterproof. Makna kata korang pakai smartphone ni sambil menangis pun boleh. Korang boleh produce air mata tanpa memberikan sebarang efek tak baik kepada smartphone korang. Tanpa rasa bimbang dan was was. Baru nampak bertenologi kan? Air mata pun kesat dengan smartphone. Kau hado? Huhu.


Xperia Z2 adalah smartphone yang mempunyai kamera dan camcoder terbaik dunia. Camera dia 20.7mp. Sangat tajam, tumpat, padu dan jitu kalau korang snap gambar menggunakan kamera dari smartphone ni. Nak snap gambar crash pun boleh. Woha. Dah boleh tangkap gambar maknanya ia jugak boleh merakam ye dak? Smartphone ni boleh rakam segala benda yang korang nak rakam hingga 4K vedio. Hasil vedio yang korang rakam adalah 4kali lebih tajam dan padu dari full HD.


Selain daripada rakam vedio kalau korang nak tengok movie pun boleh. Dengan skrin 5.2inci maka korang boleh tengok movie menonton dengan menggunakan paparan live colour LED yang pertama di dunia. Dah tengok, menonton pulak kan? Itu menunjukkan betapa hebatnyanya smartphone ini. Haha. Smartphone ni perfomance dia sangat laju. Zero loading. Sampaikan nak kenyit-kenyit mata dengan orang sebelah pun tak sempat.


Menarik kan Xperia Z2 ni?




2 comments :

  1. nokia akn kluar model baru(upgrade) yg akn mnggegarkn dunia kehensetan.

    nokia 3310s.

    ReplyDelete