Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, December 11, 2012

redha dan kecewa


Assalamualaikum

Hai gadis-gadis yang senantiasa je nampak comel. Dah la comel. Baik. Lemah lembut. Manja dan yang sama waktu dengannya. Dan holla kepada jejaka-jejaka yang gagah perkasa. Hebat macam encik badang. Macam mana dengan hidup korang hari ni? Tak okei? Errmmm.. huhu..

Sebagai manusia dah tentulah korang nak hidup korang semuanya okei. Semua berjalan dengan lancar. Apa yang dibuat semua tak ada masalah. Tapi bukan semua yang kita rancang tu menjadi. Bukan semua yang kita nak buat tu kita akan dapat.

Nak tak nak korang kena redha.
Ya. Redha.
Cakap memang la senang kan. Tapi yang nak mengharungnya yang haru.


Proses untuk jadi redha adalah proses yang sangat susah. Sangat susah nak nak pulak kalau korang memang ada mengharap kepada sesuatu yang mempunyai harapan yang tinggi. Sangat-sangat tinggi. Bila tak tercapai kecewa yang amat sangat. Kecewa tu dah tentu. Tak akan ada orang yang tak akan rasa kecewa kalau apa yang dia hajat tak kesampaian.  Tak dapat nak lepas hajat menyahtinja pun boleh buat korang rasa kecewa inikan pulak kalau bercinta. Bahaha.

Rasa kecewa sebenarnya akan bawak korang dekatkan diri dengan Tuhan. Serius. Kalau Tuhan tak buat korang rasa kecewa aku kompem sampai sekarang korang duk terkinja-kinja and tak akan reti-reti untuk bersyukur dengan nikmat Tuhan.

Kan? Kan?




No comments :

Post a Comment