Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, May 26, 2012

night safari at zoo taiping tak best


Assalamualaikum

Selamat malam. Makin larut malam makin aktif pulak otak aku ni. Walaupun mata aku bagi arahan supaya menghumbankn diri kat tilam yang tak berapa nak gebu dan empuk itu tapi otak aku pulak bagi arahan supaya aku jangan berhenti berfikir. Haih. Dah macam burung hantu pulak dah ni.

Well. Menurut setengah orang manusia, Night Safari kat Zoo Taiping tak best seperti yang disangka. Alasannya sebab bayar tiket mahal-mahal tapi tak dapat tengok binatang waktu malam. Tak nampak apa sebab gelap.

Bhahaha. Buat lawak la korang ni. Dah nama pun Night Safari, tentu la tak nampak. Tujuan dia supaya korang dapat rasa feel binatang hidup waktu malam. Apa, korang ingat bila korang masuk dalam zoo korang boleh tengok binatang tu secara terang-terangan macam dalam National Geographic tu ke?

Kalau macam tu baik tak payah pergi Night Safari. Korang mengadap TV sudah. Tak payah susah-susah nak rembes pepeluhan jantan sambil menjegilkan biji mata cari binatang-binatang yang ada. Apatah lagi nak jalan meraba-raba dalam gelap. Duduk nganga ja depan TV, habis cerita.

Come on bebeh. Tak remaja la korang ni. Sebenarnya kat dalam tu bukan gelap sampai tak nampak apa. Ada je cahaya ala-ala bulan pernama mengambang penuh gitu. Kalau korang memang jenis kepala otak pelancong, benda tu tak jadi masalah kot. Contohilah aku. Ke mana aku pergi aku akan nikmati setiap moment tu seolah-olah aku ni pelancong asing. Haha. Betul weh. Syiok woo kalau berperasaan macam tu.

So, mari la ramai-ramai ke Zoo Taiping and Night Safari. Jangan lupa bawak roti. Boleh kasik ikan makan kat Taman Tasik Taiping yang indah lagi permai sambil menyanyikan lagu ikan kaloi. Serius best. Mana tahu kan kot-kot untung nasib badan anak raja akan timbul. Hihi.

jom la weh masuk zoo

 
 Over pulak kamu ye Mardiana. Letak gambar besar-besar.

No comments :

Post a Comment