Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 28, 2012

dari kecil sampai besar aku tetap sama


Assalamualaikum

Family aku satu-satunya kaum peribumi yang tinggal kat kawasan perumahan aku. Sejak dulu lagi memang tak ada kaum peribumi kat situ. I don’t know why. Ah. Pedulik la tak penting kot.

Dulu kecik-kecik aku pernah buat teori bahawa jika sesuatu kawasan itu dimonopoli oleh satu-satu kaum, maka kebarangkalian untuk kaum minority yang tinggal di situ untuk mempunyai wajah yang seiras macam kaum majority adalah tinggi. Kecik-kecik lagi aku dah pandai buat teori. Terlebih bijak betul aku ni.

Kenapa aku buat teori macam tu?
Sebab waktu kecik-kecik dulu orang selalu cakap aku bukan budak melayu. Tapi teori aku tu tak boleh pakai sebab dalam adik-beradik aku sorang je muka sesat.
Kecewa gila.

Aku rasa macam aku ni anak jiran sebelah je. Aku selalu cakap kat diri aku sendiri, ntah-ntah nyonya tu mak betul aku. Eh. Tak. Tak. Bukan kot. Nyonya tu tak lawa. Mana mungkin dia boleh dapat anak secomel aku. Haish.  

Aku konfius.


Aku selalu terkebelakang. Cis.



No comments :

Post a Comment