Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, August 22, 2011

semoga pengorbanan itu dibalas dengan kegembiraan

Assalamualaikum

korang kenal tak adik Nurusyahamah Taqiah? tak kenal? mia sara? semua kenal. 
 
aku sangat kagum dengan adik kecik ni. tak lama lagi dia akan pergi ke Doha, wakil Malaysia ke Tilawah Al-Quran Kanak-Kanak Peringkat Antarabangsa. apa yang buat aku rasa terkagum adalah adik ni  peserta top 3 untuk peringkat akhir nanti. jumlah peserta yang cuba nasib adalah 4000 orang kanak-kanak dari seluruh dunia. ya. 4000 orang ya, bukan 400 dan bukan jugak 40!
 
dan apa yang buat aku jadi lagi terkagum adalah dia akan bersaing dengan peserta dari Yaman dan jugak Maghribi. budak berlidah Melayu akan bersaing dengan budak-budak berlidah Arab. tak ke kagum kalau macam tu.   


mak ayah dia adalah antara insan yang paling terbertuah sekali kat muka bumi ni. dikurniakan seorang anak yang mampu buat dorang rasa "sejuk and kool". mak ayah mana yang tak suka kan kalau dapat anak yang solehah. kecik-kecik lagi dah mampu didik dengan baik dan insyaAllah besar nanti dia akan jadi wanita solehah yang jadi rebutan dan pilihan ibu-ibu mertua. ^^
 
aku berharap agar adik Nurusyahamah Taqiah berjaya harumkan negara kita. harumkan nama mak ayah dan yang paling penting bila dah besar nanti dia mampu jadi icon muslimah pada masa depan. 
 
ayah dia terpaksa berkorban sebab tak ada duit nak support kos sepanjang dorang anak beranak kat sana. semoga pengorbanan ayah itu akan dibalas dengan sebuah kegembiraan. Amin.. 

p/s: amat berharap agar mendapat anak macam ni jugak. kuikui. ^^

2 comments :