Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 22, 2011

Kenapa perempuan suka menjerit


Assalamualaikum 

“perempuan kenapa kalau ada apa-apa ja, mesti menjerit. Kalau tak menjerit, menangis”

“habis, nak perempuan tu breakdance?”

Menjerit berlaku sebab mungkin para gadis itu teruja. Atau barangkali gadis-gadis tersebut mengalami tekanan. Menangis pun sama jugak. Menangis sebab teruja pun boleh, menangis sebab tertekan pun ya jugak. Ada orang cakap perempuan yang suka jerit-jerit ni gedik. Ya. Memang nampak gedik kalau jerit tak tentu fasal. Jerit kat public area. Biasanya para gadis ini akan menjerit keriangan bila mereka bersama kawan-kawan mereka bagaikan dunia ni mereka yang punya. Ada ke gadis-gadis yang menjerit seorang diri? Bukan menjerit sebab tertekan tapi menjerit keriangan? Ada ke? Kalau ada mungkin kat tanjung rambutan kot. 

Para gadis yang suka menjerit keriangan ini kalau diperhatikan bukan saja suka jerit-jerit, mereka juga suka ketawa terbahak-bahak kuat-kuat. Kalau tak percaya cuba tengok. Carilah mana-mana port yang biasa para gadis ini suka lepak. Bagi orang yang tak suka mereka akan dilabelkan sebagai gedik. Ya ke gedik? Manja kot. Manja tak bertempat. Uhuh. 


Orang selalu label perempuan dengan perkataan “gedik”. Lelaki tak gedik ke? Aku rasa lebih daripada gedik diaorang ada. cuma istilah yang lebih sesuai bukan "gedik" tapi "gatal".

No comments :

Post a Comment