Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 5, 2014

blogger cantik menawan : Kemn Azmaili


Assalamualaikum

Wah. Tajuk kemain kan? Haha. Mesti korang pelik kenapa aku cakap blogger Kemn Azmaili sebagai seorang blogger yang cantik menawan. Oh mai. Kalau korang nak tahu. Dia ni bukan biasa-biasa punya orang. Siap pernah masuk megazine dan newspaper lagi. Blogger ni adalah antara follower yang terawal untuk blog aku. Okei. Meh sini meh. Duduk atas riba aku. Eh. Silap. Aku ajak-ajak ayam je.

Aku nak cerita serba sedikit tentang blogger yang awesome ini. Kemn Azmaili ni adalah seorang blogger yang rajin bagi macam-macam informasi dalam pelbagai sudut. Blog dia tu ada macam-macam ilmu kamu tahu. Ilmu rumah tangga. Ilmu anak-anak. Ilmu kerjaya. Ilmu hias rumah. Ilmu memasak. Ilmu makeup. Ilmu hikayat merong mahawangsa super saiya. Semua ada.


Aku cakap dia cantik menawan sebab dia memang cantik pun. Kalau korang tengok face to face muka dia ala-ala Normala Samsuddin. Lemah-lembut dan berpengaruh. Waha. Ayat aku tak boleh blah. Tapi sungguh. Aku tak tipu. Maksud aku penuh dengan keyakinan. Bukan macam aku. Muka semedang je macam nak nangis. Padahal muka aku bukan muka nak nangis. Muka aku jenis muka manja. Tapi orang je tak faham. Huhuhu.

Lepas tu kan, dia jugak seorang yang serba serbi berbakat dan kerja pulak bukan biasa-biasa. Beliau adalah sorang yang bijak macam sang kancil. Aktif bersukan lagi kamu tahu. Menyanyi pulak usah cakap la. Suara dia mak aihh. Kalau korang dengar komfem korang akan cakap, “retis ke apa ni?”. Memang sedap. Aktif join mcam-macam event pulak tu. Kalau nak banding dengan aku ni, sumpah beza sampai tujuh kali tiang letrik. Haoih.

Blogger Kemn Azmaili adalah seorang ibu kepada hemsem boy bernama Muhaamad Hadif Akhtar. Pada aku dia adalah seorang manusia yang mempunyai kehidupan yang hampir sempurna. Ada kerjaya. Ada anak. Ada famili. Dan yang paling penting untuk korang tahu beliau adalah seorang usahawan. Kalau korang rajin bolehlah pergi ke butik beliau. Dan untuk korang yang nak makeup pun boleh jugak. Hasil tangan dia memang gojes. Serius tak tipu.


Wah. Panjang pulak review aku kan. Maklumlah. Beliau ni roomate kat Universiti Utara Malaysia dulu. Haruslah ditulis panjang-panjang. Dan yang sebenarnya aku nak bagi tahu. Aku sangat rindukan dia. Rindukan zaman dahulu. Dan kawan-kawan yang lain. Entah bila boleh jumpa aku pun tak tahu.

T_T




No comments :

Post a Comment