Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 16, 2014

perempuan aneh itulah yang akan kamu rindu


Assalamualaikum

Dah masuk bulan empat dah. Tak lama lagi nak masuk ke pertengahan tahun. Untuk setengah tahun pertama kalau orang tanya apa yang aku dah buat dan apa yang aku dah dapat, aku sendirik pun tak tahu nak jawab apa. Mungkin sebab aku dah buat terlalu banyak benda sampai tak ingat apa yang dah aku buat selama ini sebenarnya. Hokhok. Alasan.

Hai girls yang macam-macam perangai. Yang macam-macam karenahnya. Orang perempuan kalau banyak karenah kadang-kadang nampak cute. I mean karenah yang bukan dibuat-buat. Yang tak sengaja dibuat. Atau dalam bahasa indahnya kelam kabut. Nampak comel and cute mute gitu. Tapi kadang-kadang je la. Yang banyaknya lebih kepada serabut.

Orang lelaki susah nak faham dengan karenah perempuan. Korang kena ingat, perempuan ni sebenarnya unik. Perangai pun tak tentu hala kestabilan dia. Nak nak pulak bila nak sampai tempoh matang tiap-tiap bulan. Kalau perangai pun tak tentu hala, emosi dah kompem la haru biru kan?


Tu belum lagi kalau masuk bab bercakap. Main hentam je. Sebenarnya apa yang orang perempuan cakap tu tak selari dengan apa yang ada dalam hati. Mulut je cakap bukan-bukan tapi dalam hati sayang tahu. Huhu.

Perangai orang perempuan ni kalau korang explore sampai meninggal pun belum tentu korang akan khatam dengan jayanya. Korang tak akan paham kenapa perempuan suka membebel. Korang tak akan mampu nak paham kenapa perempuan suka tengok cermin. Asal lalu tempat yang boleh buat pantulan muka je otomatik kepala nak pusing. Kalau tak pusing dapat kerling hujung mata pun jadi lah. Dan korang jugak tak akan paham kenapa perempuan suka pebetul tudung sampai senget-senget mulut. Hahaha. Unik kan? Tu baru sikit.

Tapi yang paling penting untuk boys, nanti bila korang dah kawen time tu lah baru korang akan tahu apa ertinya perempuan dalam hidup korang. Benda yang korang tak paham tu la yang korang akan rindu bila perempuan yang korang rasa aneh ini dah tak ada nanti.

Sungguh.




No comments :

Post a Comment