Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 16, 2014

senyum senget


Assalamualaikum

“Saya suka tengok awak senyum. Dari dulu sampai dah kawen senyuman awak tetap sama.”

Glup. Terkedu.
Lalu aku melangkah pergi.
Dalam keadaan yang terpinga-pinga.


Abah pernah pesan kat anak perempuan dia yang sorang ini. Nak senyum jangan sebarangan sangat. Tengok jugak pada siapa kita nak senyum. Nak nak pulak aku ni perempuan. Comel pulak tu. Kalau dah comel bila senyum bertambah comel la kan? Huahua.

Manusia ni unik. Ada otak dan akal. Disebabkan akal yang ada maka setiap apa yang dilihat akan diluah dan diterjemahkan ke dalam pelbagai bentuk dan andaian. Andaian positif mahupun boleh menjurus kearah yang negatif.

Senyum.

Senyum sangat sinonim dengan perasaan seronok. Dan perasaan seronok ni pulak dia bergantung kepada dua keadaan. Samaada seronok sebab untuk diri kita atau pun seronok sebab orang lain. Tapi sangatlah jarang untuk kita seronok ke atas orang lain. Melainkan kita seronok bila tengok orang lain dah terkena atau jatuh susah. Benda tu boleh menimbulkan keseronokan lalu buat jadi tersenyum. Ya. Senyum senget namanya.

Senyum.
Senyum senget.




4 comments :

  1. Nak tengok awak senyum yg nmpk gigi boleh?

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete