Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 28, 2014

dua puluh lapan april, 2014



Assalamualaikum

Selamat petang yang dah masuk ke pukul 1.07pm. Waktu sekarang adalah waktu lunch untuk orang yang bekerja macam aku. Hai gadis-gadis comel yang suka makan. Yang kuat makan. Yang enjoy bila dapat makan. Seronok kan makan? Ye la. Mana ada orang tak seronok bila makan. Nak nak pulak bila dapat makan free. Time tu la pulun habis-habisan. Haha. Nampak gelojoh la pulak. Orang gelojoh sangat tak cantik dan jelita untuk dipandang tahu. Apatah lagi untuk dijadikan sebagai isteri dan kompem tak akan jadi rebutan oleh para ibu mertua seantero malaya. Rejek on the spot.

Tadi aku bersarapan kat sebuah kedai di Masjid Taiping. Ada orang panggil masjid Kampung Jambu. Kedai tu popular dengan resepi nasi goreng ikan rebusnya yang pada hemat tekak aku tak berapa ohsem sebagaimana digembar-gemburkan oleh umat manusia. Aku tak tahu kenapa orang suka sangat makan kat situ. Tapi ye la kan, tekak dorang suka hati dorang la nak makan juta-juta kali pun kat situ. Huhu.


Tapi sungguh.

Tiap kali makan je mesti otak aku bepusing-pusing. Pening macam nak kasik pelempang je kat orang yang ada behampiran dengan aku. Huhu. Ntah apa la yang dibubuh dalam nasik tu pun tak tahu la. Pening otak ni. Pening tau!




No comments :

Post a Comment