Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 30, 2014

naik tangga turun tangga


Assalamualaikum

Macam biasa. Kalau dulu aku rajin sangat menaip dengan dimulakan mukadimah selamat malam, tapi kali ini aku lebih kerap memulakan entri dengan perkataan selamat tengahari yang dah nak ke petang. Buat masa sekarang waktu malam, aku dah tak boleh nak buat entri macam yang lepas-lepas. Asal malam je otak aku rajin. Tapi sekarang ni asal malam je otak aku nak tidor. Jadi masa nak berblog agak terbatas. Mardiana dengan tidor sangat tak boleh nak dipisahkan. Bagai romeo dengan juliet. Bagai laila dengan majnun. Atau dalam bahasa politiknya, tidor diutamakan berblogging diduakan. Huhu. Rosak bahasa.


Jadi untuk mengelakkan diri ini daripada mendapat efek negatif sebab selalu sangatlah tidor, aku dengan bijaksananya telah mengambil pendekatan yang sangat produktif iaitu dengan memanjat tangga opis. Setiap hari 2x sehari. Lima tingkat tahu. Bukan senang untuk aku kerabat tangga tu dengan gaya yang sopan santun dan penuh dengan tata susila. Bukan apa, imej kena jaga. Cctv ada kat mana-mana. Jadi aku kena panjat dengan berhati-hati, penuh berhemah dan yang paling penting keayuan haruslah terpelihara.

Tapi bila aku guna tangga aku rasa penat. Bila penat aku nak rehat. Bila nak rehat aku suka cari port yang baik punya. Bila dapat port aku mesti nak tertidor sebab penatlah pulak. Haih. Strategi macam tak berguna je.

Oklah. Nak pergi makan. Stress.




2 comments :

  1. Sy peminat blog ni.rajin2 la taip wlaupn snyum xnmpk gigi/xde gigi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe. terima kasih sebab rajin datang blog ni.

      Delete