Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 25, 2014

fikir sebelum buat


Asslamualaikum

Selamat petang. Maaf. Tidak berkesempatan nak update entri sejak berkurun lamanya. Banyak kerja yang menuntut pengorbanan jiwa dan raga yang perlu aku lakukan. Cewah.

Hai gadis-gadis comel yang suka tangkap gambar. Lepas tu upload laju-laju dalam facebook. Dan holla kepada jejaka-jejaka yang suka buat sesuatu yang pada anggapan korang ia sangat menarik lagi tertarik, lain daripada lain, yang pelik dan sama sekutu sewaktu dengannya. Dengan harapan korang akan dapat like banyak-banyak. Lepas tu jadi viral lalu korang pun glamer macam Bobo. Wah.

Orang zaman sekarang suka upload gambar yang bukan-bukan. Yang boleh mengguris hati dan perasaan orang lain. Gambar orang meninggal pun nak dibubuh dalam laman sosial. Apa kejadahnya semua itu? Kesiankanlah pada waris.


Kalau tak mahu sangat fikir tentang orang lain, fikirkanlah tentang diri sendiri. Paling koman pun fikirlah macam ni, “ntah macam mana la gaya dan kekdahnya bila aku mati”.  Mohon untuk dijauhkan Tuhan dari perkara yang mengaibkan.

Cukuplah sekadar dibubuh gambar korang makan makanan mewah. Jalan-jalan kat oversea. Berbelanja barangan mahal. Dapat suami hemsem macam Keith Foo. Jangan dilibatkan hal-hal yang berkaitan dengan maruah dan perasaan manusia lain hanya kerana nak cepat glamer macam Bobo lalu dilamar jadi artis segera. Heh! Ada kaitan ke?

Ok. Sekian.





4 comments :

  1. antilamanso..sial.March 1, 2014 at 9:30 AM

    Bbrapa taun lps klu mkn2 ngn adik2 atau ngn kkawan kitorang akn borak riuhrendah bahak2 ktawa, tp kini tnggal kenangan..
    Masing2 sibuk ngn gajet masing2 brchat mesra dgn sahabat maya..
    Teknologi kini yg mrubah tamadun manusia.
    Manusia kini mjadi lebih antisosial, menyendiri dlm dunia maya.
    Snang cerita smakin lalai.
    Dunia akhir zaman.

    ReplyDelete