Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 13, 2014

tiga belas mac, 2014


Assalamualaikum

Selamat petang yang sangat panas. Panas dan kemarau berpisah tiada. Gigih manusia mengangkut air dan junjung berbaldi-baldi naik ke rumah bila air kena catu. Tu belum masuk dengan masalah jerebu. Demam batuk, denggi pulak bermaharajalela. Lepas jerebu terbakar pulak hutan. Dalam duk kalut hutan terbakar kapal terbang pulak hilang. Lepas tu boleh pulak tetibe bomoh sengal datang ntah dari lubuk mana menambahkan lagi beban masalah yang ada. Mohon beliau minum susu enfagrow bertong-tong agar sel-sel otaknya kembali berhubung dengan baik dan kembali kepada keadaan asal.

Spekulasi.
Kontroversi.


Sekarang ni manusia-manusia banyak yang bertukar profesion. Jadi detactive Conan. Sama ada secara sambilan. Mahupun secara sepenuh masa. Keadaan dunia yang mengalami kejutan menyebabkan manusia-manusia mula berfikir diluar kotak. Eh. Bukan diluar kotak. Tapi diluar lingkungan tengkorak. Dan hasilnya menyebabkan berlaku beberapa kesimpulan yang agak bodoh hendaknya. Kesimpulan bagaikan otak itu diciptakan letaknya di lutut bukan di kepala. Yang boleh mengguris perasaan wari smangsa.

Dalam banyak-banyak spekulasi, antara yang aku suka dengan teori seorang manusia ini. Sangat yakin dengan gaya yang jitu dan unggul.

Kapal terbang kan muncung dia tajam. Jadi bila dia terjunam dalam laut dia terus terbenam dalam tanah. Sebab tu orang tak jumpa.

Ok. Sekurang-kurangnya teori manusia itu tak menyimpang dari akidah. Huhu.




1 comment :

  1. Tu baru katebang yg ilang, cuba kalo tetiba bulan pulak yg ilang dri pandangan, kompom bmcm dn bratus juta bilion teori yg akn muncul..
    Xde yg mustahil dlm dunia ni..

    Kunfayakun..

    ReplyDelete