Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 26, 2014

di saat aku mencintaimu


Assalamualaikum.

Hai gadis-gadis comel. Yang cantik. Yang ayu. Yang jelita. Dan hello kepada jejaka-jejaka yang hemsem. Dah la hemsem. Badan pulak gagah macam encik badang. Lepas tu gantleman. Baik berbudi pekerti lah pulak tu. Asal buat itu ini mesti ladies first je kekdahnya. Pendek kata boleh jadi rebutan bakal ibu mentua semalaya. Tapi perfect macam tu pun belum tentu korang boleh jadikan ia sebagai tiket nak meraih cinta okei.

Mengapa kau pergi, mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku

Oh. sadisnya.
Korang tahu ayat apa kat atas tu? Tahu? Bagus. Time aku tengah syok syok gigit burger boleh pulak aku terlayan lagu ni. Sangat pedih menusuk ulu jantung kalau kena pada gaya dan situasi korang. Nak bercinta tapi tak ada siapa yang sudi menyambut cintai itu. Baru nak bercinta tapi dan dan pulak orang yang kita cinta pergi tinggalkan kita. Huhuhu.

Pedihnya bila cinta tak bersambut kadang-kadang boleh buat korang hilang separuh daripada nyawa yang ada. Korang akan rasa lost. Tak tahu kemana nak dituju. Nak nak pulak orang tu memang korang harap sangat nak jadi surihati korang. Rasa macam tak boleh nak teruskan hidup.


Kalau kita suka dan jatuh hati pada seseorang adakala korang akan cuba buat sedaya yang boleh untuk orang yang korang sayang. Apa saja yang korang buat mesti korang akan buat yang terbaik. Hatta kalau korang makan even makan sensorang sekalipun mesti korang akan ingat kat dia kan? And at that time korang akan cuba makan baik-baik sambil ingat orang tersayang. Padahal korang makan sorang je. Nak makan gelojoh pun boleh. Bukan dia nampak pun. Tapi lebih kurang macam tulah penangan cinta.

Mengapa kau pergi, mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku

Biasanya bila kena tinggal satu persoalan yang susah nak dijawab dan kadang-kadang tak terjawab persoalan itu adalah macam ayat kat atas, mengapa kau pergi? Tu je jawapan yang dicari. Kenapa pergi? Kenapa? Dan kalau pun korang jumpa jawapan itu, sekukuh mana pun jawapan yang korang dapat, sebenarnya ia tak akan mampu ubati luka yang sedia ada. Persoalan kenapa dan mengapa tetap akan jadi persoalan sampai bila-bila.

Di saat aku mencintaimu

Sekian. 




2 comments :