Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 1, 2013

putus cinta itu menyakitkan


Assalamualaikum

Lama sungguh aku tak update blog. Jenuh aku kerah minda aku berpikir sampai berpeluh otak aku dibuatnya. Last-last untuk permulaan tajuk ini yang aku dapat jana. Ah. Pedulikkan. Asal aku dapat dapat mood aku dah dikira cukup bagus dah.

Selamat petang yang hujan turun menderu-deru. Hai gadis-gadis comel yang luka hatinya. Yang musnah segala impian. Dan hello kepada hemsem-hemsem boy yang kecewa bila sigadis yang ingin dijadikan sebagai surihati akhirnya tidak mampu untuk dijadikan sebagai kenyataan. Sungguh pedih dan tragis. Berdoalah dan jangan putus asa.

Menghadapi fasa percintaan adalah sesuatu yang semua orang tunggu. Dalam cerita filem mahupun drama, orang jahat pun nak bercinta apatah lagi orang baik. Sudah tentulah kan. Tapi bila mengalami fasa putus cinta adakala untuk orang yang tak kuat jiwanya boleh buat korang jadi tak tentu hala. Boleh buat korang jadi meroyan.

Putus cinta adalah sesuatu yang normal dalam hidup. Ada jugak orang yang tak pernah putus cinta and then terus kawen dan hidup bahagia. Itu rezeki beliau namanya. Kita tak perlu nak jeles. Walaupun sebenarnya tak boleh nak elak perasaan jeles itu. Huahua.

Standard la tu kena tinggal. Sedangkan shila hamzah pun boleh putus dengan sharnaz dan almy nadia pun boleh ditinggal macam sampah oleh fizz fairus apatah lagi korang. Hohoho. Budget blog retis.

Bangunlah wahai hati-hati manusia. Aku faham. Semua itu ambil masa. Dan aku doakan semoga hati-hati yang terluka itu disembuhkan oleh penyelamat yang Allah utusan untuk menjadi pembimbing hidup korang. InsyaAllah. Yakin dengan kuasaNya.


Errkkk. Motif : aku tengah cari mood nak kembali ke dunia blogging sebenarnya. Terlalu rindu dengan dunia dulu. Huhu. 




1 comment :

  1. Quote:
    "ada jugak orang yang tak pernah putus cinta and then terus kawen dan hidup bahagia. itu rezeki beliau namanya. kita tak perlu nak jeles."

    assalamualaikum.

    hehe. maaf komen sikit. part orang tak pernah putus cinta tu. actually it's about our choice. Kita yg pilih cara untuk bercinta. dan kita jugalah yg menanggung the consequences daripada pilihan kita. renung-renungkan~ ;)

    ReplyDelete