Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 2, 2013

perlukah berkawan dengan dia?


Assalamualaikum

Selamat malam kepada gadis-gadis cantik. Yang tak cantik sila pergi tidor. Eheh. Hai manusia yang suka berkawan. Ada ke manusia yang tak suka berkawan?

Orang yang tak berkawan bukan bermaksud dia anti dengan makhluk Tuhan ini. Kadang-kadang orang macam ni dia lebih selesa hidup sendiri. Life dia banyak dihabiskan dengan orang yang betul-betul rapat dengan dia. Especially family.

Bukan jugak bermaksud dia sepisis kera sumbang. Tapi dia lebih selesa menjalankan segala aktiviti secara bebas tanpa bergantung sepenuhnya dengan orang lain. Orang macam ni bukan tak ada kawan dan bukan jugak tak berkawan langsung.

Dia kawan, tapi bukan secara rapat. Kawan secara berpada-pada. Ada banyak motif dia buat macam tu. Antaranya sebab dia tak nak susahkan korang selagi boleh. Tapi kalau korang mintak tolong no hal punya. Dia akan tolong walaupun korang tak rapat dengan dia.


Last time ada girl ni tanya aku, perlukah dia kawan dengan kawan dia yang dah tinggalkan dia bila dapat kawan baru? Oh. Pehlish. Sori my sweet little candy. Kalau kamu tanya aku soalan macam tu, jawapan aku mudah saja. Kamu tinggalkan je lah dia and buat kerja sekolah kamu sampai siap. Belajar pandai-pandai, kerja bagus-bagus dan kemudian carilah kawan merangkap akan jadi bakal suami kamu. Dia bukan takat jadi kawan, malah akan jadi best friend forever ever dunia akhirat. Hahah. Mudah kan jawapan aku. 




No comments :

Post a Comment