Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 6, 2013

parah nak hadap


Assalamualaikum

remember when everything ends, memories begin. you will cry.

Wow. Malam-malam buta nak speaking London pulak ye. Hahak. Oh my English macam tu la kekdahnya.

Selamat malam kepada gadis-gadis yang berangan dapat suami macam Izzue Islam. Alah, stok budak sekolah je yang berangan macam tu. Dan selamat malam jugak kepada jejaka-jejaka yang gigih main Candy Crush Saga. Nampak sangat comel okei bila main game tu. Aku tak layan game Candy Crush sebab aku tak reti . Aku layan game Shaun The Sheep. Sakit otak nak bagi kambing gemok tu melompat. Dah la badan berlemak-lemak. Nasib baik kamu comel. Gigih jugak la aku mengadap.

Orang main game sebab banyak sebab yang bersebab. Ada yang main game sebab bosan. Ada jugak yang main game sebab nak hilangkan stress. Ya stress bila berdepan dengan masalah cinta. Salah satu daripada punca stress la jugak tu.


“arghh! Macam mana dia boleh ada kat sini pulak? buat rosak mood aku yang aman harmoni ini”

Mata laju-laju buat tak tahu. Ada orang cakap hadap. Ada orang cakap tak payah nak menyusahkan diri nak hadap benda yang dah buat kamu sakit hati. Ah. Itu semua terpulang pada diri masing-masing. Kalau kamu kuat kamu hadaplah. Kalau tak mampu pergi peluk bantal kuat-kuat.

Ikut hati mati. Pakai akal sebelum biarkan diri makan hati.

“kalau aku jumpa dia kompem aku nangis”  - kata perempuan yang dah berkahwin itu.

Pang! Mahu boleh melekat pelempang seliang. Diulangi. Ikut hati mati. Mati di tangan laki sendiri. Apa kejadah pulak, dah bersuami tapi nak nangis keluar air mata tak terperi? Parah la kalau macam tu.







No comments :

Post a Comment