Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 2, 2013

ya aku masih hidup


Assalamualaikum

Kalau ditanya apa yang aku dah buat dan apa yang aku dah dapat selama hidup ini, secara serius, secara jujur terang lagi nyata aku tak mampu nak jawab.

Kalau ikut pada perjanjian yang telah dibuat antara aku dan Tuhanku, ternyata aku gagal. Aku tak berani untuk nyatakan yang aku dah penuhi janji itu. Bukan tak berani. Malahan aku tak layak.

Aku hidup lagi.


Tapi hidup sampai bila aku pun tak pasti. Bila mati nanti aku.. errmm.. otak aku tak mampu nak menjangkau lebih ke depan lagi sebab perkara yang sekarang ini pun aku tak mampu nak penuhi. Bukan tak mampu, tapi kadang-kadang hidup terlalu berlandaskan duniawi. Memang aku tak nafi.

Semua yang ada kat dunia ni sebenarnya bekal. Bergantung kepada kita macam mana nak bawak bekal tu.

Alhamdulillah aku hidup.




No comments :

Post a Comment