Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, January 6, 2013

petua hilangkan hati sedih


Assalamualaikum

Selamat malam yang dah masuk maghrib. Jap lagi nak tengok berita. Hai kepada gadis-gadis comel. Apa khabarkah hati mu sayang? Cewah.

Kalau korang rajin menggogglekan diri korang maka sesungguhnya berlambaklah segala jenis petua and tips macam mana nak hilangkan rasa sedih dalam hati yang akan korang jumpa. Yang kadang-kadang korang sendiri tak lalu nak hadap.

Ya. Banyak memang banyak. Tapi aku berani bet. Dalam banyak-banyak petua tak akan ada petua yang mampu korang ikut. Sebab apa? Sebab semuanya bergantung pada hati dan minda korang. Tu je petua yang paling mujarab sebenarnya. Kalau hati korang kuat dan minda korang boleh berfikir dengan waras, maka boleh lah korang move on dengan cepat.

Kalau hati korang tengah sedih aku sarankan janganlah korang duduk sorang-sorang. Duduk sorang-sorang boleh menyebabkan korang jadi sawan lalu gila meroyan sebab teringatkan kepada sang mantan. Korang kena cari orang yang boleh korang luahkan rasa hati. Kalau korang nak luahkan kat aku pun okei jugak. Sebab aku ni pendengar yang setia. Even aku tak kenal korang siapa. Serius. 


Lepas tu jangan lah duk terperap dalam bilik. Menangis tak tentu hala. Jujur aku bagitahu, aku dulu pun pernah mengalami fasa dan zaman kemeroyanan yang menggila. Bodoh betul la dia tinggal aku. Rugi kot. And then aku bangun balik. Aku ingat lagi Ustaz Kazim cakap, kalau sedih pergilah keluar rumah. Pergi jalan-jalan tengok dunia. Tengok dengan mata hati dan akal. Bukak buku baru and cari orang lain. Itulah petua yang aku ikut sekarang. Hahaha.

Bila hati aku terluka, aku mesti akan fikir macam ni, “hei, dia tu siapa nak buat hati aku merana? Tuhan ke? Dia pun Allah yang cipta. Memandai-mandai je nak berlagak macam dia yang paling hebat. Padahal dia tu orang je pun. Manusia. Bukan ada apa kuasa.” Cit podah.

Ok. Satu benda yang korang kena ingat. Kita ada Tuhan. Tu je.

Sekian. Terima kasih. Tata. 


 p/s: Aku tak kuat pun sebenarnya. Tapi aku terpaksa jadi kuat demi mencapai cita-cita aku untuk jadi seorang permaisuri dan ibu suatu hari nanti. Wah. Palotak punya statement aku dah buat. 






No comments :

Post a Comment