Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 11, 2015

love language : ucaplah kata cinta perempuan pasti suka


Assalamualaikum

Selamat petang yang panas-panas terik mentari. Apa kabar wahai pencinta hati sekalian? Sebagaimana yang aku dah bagitahu kat korang sebelum ni, bahasa cinta atau dalam Inggerisnya love language ini terdapat dalam lima bentuk. Iaitu sentuhan, masa berkualiti, perkataan, membantu pasangan dan jugak memberi hadiah.

Orang perempuan suka dengan sentuhan. Dan ada juga yang jenis suka sekiranya pasangan dia meluangkan masa bersama-sama. Okei hari ini mari aku bawak korang pergi dengan lebih jauh untuk explore bahasa cinta yang seterusnya iaitu perkataan.

Orang lelaki selalu cakap yang perempuan adalah sepisis manusia yang cepat perasan. Benda yang main-main dianggap serius lalu terbitlah perasaan rasa macam orang tu syok kat kita padahal dia main-mian je. Huhuhu. Tak baik tahu mainkan orang. Kang kena sumpahan tujuh keturunan tak kawen-kawen tak ke naya.

Saya cinta awak.
I love you.


Manusia itu memang unik. Kadang-kadang korang rasa korang dah buat segalanya untuk orang yang tersayang, tapi sidia tetap akan cakap dia rasa tak disayangi. Tapi tahukah anda bahawa kadang-kadang dengan hanya ucapan saja boleh menyebabkan pasangan kita terawangan-awangan? Yeah. Orang macam ni mereka tak perlukan benda yang lebih-lebih untuk kita tunjukkan rasa cinta. Cukup dengan sekadar kata-kata. Bagi mereka itu seolah-olah mereka mendapat sebuah perhatian yang tak berbelah-bagi kamu tahu.

Ucapan cinta ni bukan hanya cakap i love you, you love me, muah muah muah. Tapi merangkumi banyak benda. Contohnya korang boleh bagi kata-kata semangat. Let’s say isteri korang penat bekerja and then dia merengek-rengek mengadu manja. Jadi jalan dia mudah je. Korang cakap la macam ni, “sayang kalau ada masalah kat tempat kerja bagitahu je kat abang. Meh abang debik muka boss tu seliang. Huhuhu. Apa yang penting kita sama-sama cari rezeki untuk keluarga kita. Dan abang doakan semoga kita dimurahkan rezeki dan hidup diberkati. Muah cikedd kat pipi”. Huhuhu. Suweet kan ayat aku?

Ayat sweet sweet ni boleh buat hati perempuan cair. Eleh orang lelaki macam tak tahu pulak. Time nak ngurat kemain pandai mengayat anak dara orang. Gigih google ayat-ayat cinta, berpuisi lagi berpuitis. Bila dah kawen terus jadi kayu pulak ye. Hamboi hamboi. Biasa sangat tu. Babap kang.

Okeilah. Aku nak sambung makan kismis jap. Semoga dengan memakan kismis ini nanti, aku akan nampak bijak macam sang kancil dihadapan boss nanti. Weehuu.




No comments :

Post a Comment