Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 4, 2014

cinta dan bodoh berpisah tiada


Assalamualaikum

Selamat malam yang dah masuk ke medan tengah malam dah pun. Malam-malam buta otak aku tak mahu tido. Leceh sungguhlah. Hai gadis-gadis comel yang sedang dilamun cinta dan hello kepada jejaka-jejaka yang sedang angau hendaknya. Apa kabar dengan kisah cinta korang? Best? Oh. Untunglah kalau best.

Kalau tak best?
Buatlah jadi sampai best.

Becinta dengan orang yang cintakan kita adalah suatu detik yang tersangatlah indah. Tapi kadang-kadang time macam ni la akan muncul benda-benda pelik akibat daripada tindakan yang tak masuk akal yang akhirnya mereka akan dilabelkan sebagai makhluk tuhan yang bodoh oleh para pemerhati dan penjatuh hukum dunia.

http://www.google.com.my/imgres?sa=X&biw=1366&bih=639&tbm=isch&tbnid=_XVk0vFJaXAAnM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.activaresults.com%2F2012%2F11%2Fcrazy-love-quotes.html&docid=r29mizJrJbrfNM&imgurl=http%3A%2F%2Fmedia.onsugar.com%2Ffiles%2F2011%2F05%2F20%2F1%2F1659%2F16595909%2F1a%2Flove-world-friends-quotes-flowers-love-quotes-Mensajes-en-texto-art-photography-cute-Imgs-Used-wordsn-quotes-WORD-COMMENTS-hearts-words-g1-Signs-Etc-Grab-and-Lock-bobbi-love-words-comments-lanena-Love_large.jpg&w=500&h=333&ei=7PzwUuPYHoiHrgfbtoH4Ag&zoom=1&ved=0CNABEIQcMCc&iact=rc&dur=656&page=3&start=38&ndsp=24

Dorang bukan buat benda bodoh tapi benda yang dorang buat tu yang menampakkan kebodohan dorang sebenarnya. Eheh. *Ayat berlapik*

Kalau nak buat senarai cinta dan kebodohan itu, banyak sangatlah senarainya, cukup sekadar aku cakap jangan membodoh lalu membadutkan diri hanya kerana cinta. Hidup bukan untuk cinta sahaja tapi hidup untuk menjadi hamba kepadaNya.

Tapi yang pasti cinta dan bodoh memang berpisah tiada iaitu untuk orang yang berpaksikan nafsu semata-mata dan bukan kepada agama.

Sekian sahaja daripada saya. Jom becinta. Becinta selepas nikah dapat buat banyak pahala. Syok woo. 




1 comment :

  1. Wassalam sis..

    Ada apa pada cinta?
    Apa ada pada cinta?
    Pada cinta ada apa?
    Pada apa cinta ada?

    Wa pun heran apasai diorag boleh bagi cinta diorang sewenangnya pada orang yang tak dikenali? Diorang cuma kenal luaran jak tapi bagi cinta seolah kenal luar dalam.

    Wa ada fakta mengejutkan yg mana juara champion bab cerai berai ni adalah melayu muslim, we are the champion sis!

    Dan wa yakin yg bcerai berai putus saudara roboh masjid tu dari spesis brcinta sbelum nikah.

    Hehe.

    ReplyDelete