Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 28, 2013

tips : macam mana nak tahu makna mimpi


Assalamualaikum

Hello kepada gadis-gadis comel yang selau berharap agar mimpi yang dimimpikan itu mampu menjadi kenyataan dan holla jugak kepada hemsem-hemsem boy yang terlalu mengharap agar mimpi yang selalu diimpikan itu menjadi realiti. Harap-harap begitulah. Semoga apa yang korang nak tu dimakbulkan Tuhan. InsyaAllah.

Aku nak bagi panduan macam mana nak tafsir mimpi. Walaupun aku pernah post tentang tafsiran mimpi tapi aku nak buat jugak lagi sekali. Sebabnya aku boring. Boring sebab kerja banyak sangat hinggakan aku rasa aku ni pekerja yang terlalu gemilang. Ah. Alasan nak mengulat je sebanarnya. Hakhak.


Macam mana nak tahu makna mimpi?
Sebelum tidur letak tafsir Al-Quran kat sebelah korang. Bila korang terjaga dari tidur, bukak tafsir Al-Quran tu secara rambang dan tunjukkan jari kat mana-mana ayat. Lepas tu korang bukak mata. Kat mana jari tu tunjuk itulah makna mimpi yang korang mimpikan itu. Tapi sebelum tidor adalah disarankan supaya korang tidor dengan adab yang betul. Tidor ikut sunnuh Nabi lebih afdal. Ambik air semayang dan sebagainya.

Tips ni ustaz yang bagi. Tapi aku tak ingat nama beliau. Apa yang aku ingat beliau hemsem. Hahaha.


burung balam terbang tinggi,
dari Palembang terus ke Langkat,
tidur malam termimpi-mimpi,
bila siang teringat-ingat.






No comments :

Post a Comment