Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 7, 2012

nyaris-nyaris kena tipu : part 1


Assalamualaikum

Selamat petang dah nak hampir masuk ke senja dah ha.
Hello to all girls and boys yang banyak duit sekalian. Banyak duit dalam erti kata lain “kaya”. Atau dalam bahasa puitisnya “berwang”. Ataupun dalam bahasa pasarnya “untungla..”.
*bila nak kaya ni? Haih*

Hari tu aku terbangun lewat. Aku bukan sengaja bangun lewat pun. Aku tertidur sebab tidur itu best. Lepas tu dalam waktu tengah tidur tu tiba-tiba aku terjaga sebab ada kol masuk. Private number. 

“hell lloo...”

“hello, saya **** dari syarikat **** di KL nak buat semakan maybank card saudari boleh?” [suara perempuan]

“hah? Nape dengan card saya tu??”

“pihak kami nak buat semakan kemaskini kad saudari. Boleh kami tahu digit yang terakhir?”

“oh! Ok.. nombor kad saya bla.. bla.. bla.. errr.. ehh? tut.. tut.. tut..” [aku terus matikan hp aku]

You know why? Aku tengah mamai waktu tu. and then entah macam mana otak aku terus jadi segar tanpa sebab. Waktu tersedar tu aku terus off hp. Bila on balik ada banyak miskol dari private number. Bengang kot tak dapat tipu duit aku. Ekeke. Syukur la Allah selamatkan aku dari jadi mangsa. Duit ada 2kupang pun nak tibai jugak ke. Cait!


No comments :

Post a Comment