Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 21, 2014

love language : perempuan suka dengan sentuhan


Assalamualaikum

Selamat petang yang hujan-hujan. Masa ini adalah masa yang paling sesuai nak bergulung dalam selimut. Baring. Berangan sambil pejam mata. Perasaan yang sangat syurga kamu tahu. Hai gadis-gadis comel yang nampak je diam. Tapi diam bukan sebarang diam. Diam-diam berapi nama diberi. Dan holla kepada encik-encik hemsem. Yang dah la hemsem, jadi pujaan ramai perempuan seluruh antero Malaya pulak tu. Kalau orang tengok memang pakat berangan nak becinta punya tahap kekacakan dan kehemseman yang ada.

Dalam keadaan mood sejuk-sejuk ni aku nak cerita kat korang tentang cinta. Wah. Asyik-asyik cinta. Cinta je asyik mardiana ni. Eh. Korang jangan silap. Aku bukan saja-saja ja nak cerita pasal cinta ni tahu. Aku buat ni sebab dengan harapan agar korang boleh menyemarakkan kehangatan api cinta yang sedia ada. Bak kata peribahasa yang baru dicipta sempena bulan merdeka hari tu, disini lahirnya sebuah cinta. You see. Merdeka pun nak semai-semai cinta apatah lagi sesama kita. Haruslah hendaknya kita bercinta selalu dengan harapan moga-moga akan suburlah perasaan murni itu. Woohaa. Mood berkobar-kobar pulak tetiba.


Okeh. Meh sini duduk rapat sikit dengan skrin. Korang baca senyap-senyap. Faham dalam-dalam. Kalau faham maka aku nak korang anguk pelahan-lahan sambil buat muka serius. Cerita cinta yang aku nak bagitahu kat korang ni adalah tentang bahasa cinta. Korang tahu apa itu bahasa cinta? Apa? Ngorat sambil buat bunyi tikus berdecit-decit? Oh man. Itu waktu zaman pemerintahan Parameswara je ngorat macam tu. Sekarang ni zaman Najib Tun Razak kamu tahu. Zaman yang berteknologi sangat. Meh sini duduk lagi dekat dengan skrin. Aku nak start cerita dah ni. Bahasa cinta ada lima. Dan untuk korang yang nak memantapkan lagi kehangatan cinta yang ada aku sangat sarankan kat korang agar belajar lima perkara sebelum terlambat tentang lima perkara. Eh. Eh. Tak ada kena mengena pun sebenarnya.

Sentuhan fizikal. Perempuan suka dengan sentuhan.

Ini untuk orang dah kawen. Untuk yang belum kawen jangan berani-berani nak sentuh. Kalau korang nak sentuh jugak silap-silap boleh hinggap tapak kaki kat tengah belakang. Okeh. Orang lelaki cakap dorang susah nak faham apa kehendak perempuan. Kadang-kadang tu apa yang dibuat tak kena. Padahal kalau diikutkan semua benda yang dia nak semua dah bagi dah.

Yeah. Satu benda yang lelaki kena ingat. Ada perempuan suka dengan sentuhan. Tapi korang jangan salah sangka pulak tau. Sentuhan tu bukan maksud sentuh lalu rebah. Huhu. Tapi ia adalah sentuhan yang biasa-biasa yang memberikan makna yang luar biasa kepada sipenerima. Aku bagi satu contoh kat korang, kalau korang jalan-jalan akan jadi tabiat orang perempuan suka pegang tangan pasangannya. Sentuhan itu pada mereka adalah suatu sifat penyayang. Korang mungkin akan rasa rimas tapi tidak kepada siperempuan.


Selain tu pegang tangan jugak melambangkan perasaan hak kepunyaan. Tu sebab kalau korang tengok mana-mana perempuan yang jalan sambil pegang tangan muka dorang semacam je gayanya. Muka macam kembang-kembang. Seolah-olah nak beritahu satu shopping mall tu lelaki ni aku yang punya. Kalau korang berani sangat nak ngorat aku tapak muka korang. Haha. Tapi ini serius. Itulah perasaan orang perempuan yang sebenarnya.

Selain tu kalau korang cuit-cuit pipi dorang pun benda ini akan turut mempengaruhi emosi perempuan. Menyentuh tangan mahu pun bahu. Mereka rasa disayangi, ada orang ambik berat dan dilindungi. Tapi untuk perempuan macam ni aku nak pesan satu benda. Sila hati-hati dengan tingkah-laku ya. Sekali perempuan tu rasa dikasari maka otomatik dia akan set dalam minda, dia sudah tidak disayangi. Let’s say ya pasangan korang nak pegang tangan and then korang tepis. Perbuatan tu korang nampak kecik. Tapi ia boleh bagi kesan yang mendalam sampai bila-bila. Ini pesanan khidmat masyarakat yang sangat serius.

Untuk itu saja bahasa cinta bagi entri kali ini. Bahasa cinta seterusnya aku tulis kat entri satu lagi. Aku bukan apa, kalau aku taip panjang-panjang kang korang bukan nak baca. Aku tahu sangat la perangai korang ni. Entri yang ni pun belum tentu korang baca. Kan? Kan? Hoh.

Okeh lah.
Dah habis baca entri ni korang try la sentuh-sentuh pipi isteri korang tu sambil sebut i love you. Pergghh. Yang belum kawen, mohon jerit kuat-kuat dan sebut mak! saya nak kawen la ni jugak. 

Yeahaaaa. Aku nak berangan jap.





5 comments :

  1. haram dihalalkan mengikut kesesuaian nafsu, mcm pegang2 anjing gitu..huhu.
    apala nk jadi ngn melayu2 kita ni.
    depan makbapak salam ank dara org, sengeh je makbapak, tu blum bwk usung kehulu kehilir.
    zmn skrg ni bila bcinta je dh dapat lesen 'to touch', akn dtg nt dh ada 'touch n go' pulak, mcm western gitu le, knal 1 hari dh bole bwk balik bilik lps tu bsok jmpa dh xkenal atau buat2 xkenal.

    sabor je la jd mnusia akhir zmn nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang-kadang rasa macam dah sama taraf je peluk anak dara orang dengan peluk anjing ni. huhuhu.

      mintak dijauhkan dari kita semua.

      Delete
  2. Nabi salallahu alaihi wassalam anjurkan mngusap kepala ank yatim tp kita jd pnganjur usap kpala anjing, adoila sedihnya aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada umat islam yang cuba untuk jadi lebih terbuka. banyak yang dah pandai berdebat tentang agama berlandaskan kepada logik akal ja. huhu.

      Delete
  3. buletinsengal.blogspot.com.es/2014/10/minah-pembela-anjing-sakit-hati-apabila.html?m=1

    ReplyDelete