Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, September 18, 2013

pesongan kiblat cinta


Assalamualaikum

Selamat malam yang dah masuk waktu mangrib. Waktu maghrib orang cakap adalah waktu syaiton yang direjam keluar dari sarang. Merayap entah kemana. Oleh itu sebagai umat Islam marilah kita mengelakkan diri daripada berkumpul bersama syaiton-syaiton. Moh la kita ke masjid beramai-ramai. Tak pun beribadah di rumah bersama keluarga tercinta lagi disayangi. Oh. Syurganya.

Hai gadis-gadis comel yang sangat menjaga adab dan tatasusila. Agar terpelihara mengikut kehendak dan syariat agama dan hello jugak kepada hemsem-hemsem boy yang berusaha memperbaiki diri agar mampu jadi pemimpin dan imam yang baik hendaknya. Amin!

Nak jaga dan pelihara tentang sesuatu benda bukan senang kamu tahu. Nak nak pulak kalau melibatkan benda yang baik. Orang jahat akan memainkan wataknya sebagai penjahat yang akan menjahanamkan agenda suci murni korang. Orang baik pulak akan support korang. Tapi nak jumpa orang baik punyalah susah. Baik yang ada makan ramailah. Kalau dalam filem stok orang-orang baik ni hanya akan muncul dalam babak-babak akhir ja. Kalau plot tengah-tengah tu ada jugak tapi sayup-sayup je wataknya. Macam nak tak nak pun ada. Ah. Benda ni boleh buat kepala jadi tension.


Kalau tak jaga baik-baik hati korang boleh terpesong. Terpesong ni adalah  adik-beradik dengan tersasar, menyimpang, termelencong dan yang sama waktu dengannya. Semuanya bermula daripada hati. Kalau hati korang kuat maka akan berada pada jalan yang lurus lagi teluslah ia.  

Ada orang tak mampu nak pelihara hati berdasarkan kepada fitrah kejadian manusia. Mencintai insan yang bertentangan jantina adalah sesuatu yang lumrah. Tapi apa kejadah pulak kalau korang tetiba nak bercinta dengan sekaum sejantina yang langsung tak bagi apa faedah hah? Boleh menjahanamkan masa depan lagi adalah.

Muka lagak macam kaki pukul. Jalan berkepak-kepak tapi masuk toilet perempuan. Oh. Pehlish. Sangat tiada kejantanan disitu.

Kembalilah kepada  fitrah kejadian manusia. Rugi tahu kalau kamu tolak nikmat Tuhan. Sungguh!  




No comments :

Post a Comment