Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, December 12, 2011

setiap orang akan ada rahsia yang semua orang tak akan tahu


Assalamualaikum

Hai para perahsia sekalian. Apa macam korang punya hidup hari ini? Penuh dengan rahsia?

Kalau korang hidup dengan penuh rahsia tu maknanya korang tu tak lain tak bukan kerja sebagai perisik la tu. Tak pun korang pernah ada rekod lampau yang terlampau melampau atau pun korang jenis yang suka hidup low profile macam cerita anak raja dalam musang berjanggut. Hidup dengan penuh rasa rahsia untuk mencapai matlamat mendapatkan isteri yang bijak bestari macam sang kancil.

Setiap orang akan ada rahsia yang mana rahsia dia tu tak akan ada orang lain akan tahu. Which mean rahsia tu hanya dia and Tuhan je tahu. korang pun mesti ada jugak kan. Agak mustahil untuk setiap daripada kita tak ada rahsia yang kita simpan sendiri-sendiri.  


Mustahil ya mustahil. Hatta korang kentut sendiri-sendiri pun korang tetap akan simpan rahsia tu. Selagi korang boleh simpan selagi tu korang akan simpan sampai akhir hayat korang. Ini kan pulak rahsia besar.

Jadi kesimpulannya rahsia tetap akan jadi rahsia. Lebih baik jadikan benda tu rahsia sepanjang hayat korang kalau rahsia tu melibatkan sesuatu yang boleh menggugat keharmonian, kerukunan, ataupun kebahagiaan hidup korang. Tapi maksudnya kat sini, aku bukan nak galakkan korang jadi penipu untuk tutup rahsia korang. Maksud aku kat sini bukan semua orang boleh tahu apa yang kita tahu takut-takut nanti ada orang akan ambil kesempatan.

Beringat sebelum kena. Bagaikan sang kancil, lembu dan buaya.


No comments :

Post a Comment