Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, December 12, 2011

hujan


Assalamualaikum

Selamat malam yang hujan lebat sangat-sangat.

Hello to all penggemar hujan sekalian. Korang apa khabar?

Sekarang ni musim hujan. Hujan. Hujan. Hujan. Ramai orang tahu hujan ni antara waktu terbaik untuk kita berdoa. Tapi ramai jugak yang jadikan waktu hujan sebagai waktu yang terpaling tepat dan terpaling sesuai untuk bergulung-gulung dalam selimut. Nak nak pulak time perot dah kenyang. Jadi korang boleh lah bergulung dengan enak lagi selesa dalam selimut tu.

Ustazah aku cakap kalau nak berdoa tu biar la kena dengan gaya dan tempatnya. Let say, korang belajar amik engineering lepas tu korang hari-hari berdoa kat Tuhan agar suatu hari nanti korang akan jadi doctor. Ohoii, mana mahunya kalau macam tu. Lain lah kalau lepas amik engineering korang apply masuk U balik lepas tu korang ambik medic. Ada ke orang macam tu? Kalau ada korang memang terbaik lah!

Doa jugak kena buat dengan usaha. Korang jangan berdoa, doa dan terus doa tapi tak buat apa. Contohnya korang nak dapat result yang terbest baik sekali dalam kelas. Tapi korang duduk diam. Tak usaha. Yang korang usaha hanya bukak tenet lepas tu merayap kat merata-rata blog, bukak itu ini, kuk kik kuk kik berborak dekat skype. Bila sampai waktunya korang memohon pada Tuhan agar korang dapat yang terbaik. Aku bet korang memang akan dapat result yang betul-betul terbaik lah kalau korang memang jenis macam tu. Haha. [gelak jahat].


Anyway bercakap tentang doa [bercakap ke menulis?] aku berharap agar Tuhan makbulkan doa aku. Doa yang disusuli dengan harapan yang penuh mengharap. Aku jugak berdoa agar doa-doa korang jugak dimakbulkan. Amin.


No comments :

Post a Comment