Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 15, 2016

di mana Allah?


Assalamualaikum

Hai gadis-gadis comel yang sedang termenung dan bermenung. Dan holla kepada encik-encik hemsem yang tengah berpikir tentang bakal zaujah dari masa depan. Huhu. Sempena bulan puasa ni korang berdoalah banyak-banyak.

Semoga apa yang korang impi dimakbulkan Tuhan.
Jangan putus asa.
Berdoa dan yakinlah Allah akan bagi yang terbaik untuk korang.
Pasangan yang korang idamkan. Yang korang impikan.  
InsyaAllah.

Allah sentiasa ada bersama kita. Dan adakalanya ada yang bertanya, dimana Allah?

Allah sentiasa ada dimana sahaja. Bersama sentiasa dengan kita. Sentiasa perhati. Sentiasa lihat. Sentiasa dengar. Sentiasa tahu tentang apa saja yang kita buat. Allah Maha Hebat. Bahkan Allah begitu hampir iaitu lebih hampir dengan urat leher kita. Oleh itu kita kena sentiasa buat perbuatan baik. Buat sesuatu yang Allah sukai.


Bila kita yakin, makin hari kita akan jadi orang baik. Allah utuskan malaikat yang sentiasa catat segala perbuatan kita. Bayangkan Allah sentiasa perhatikan perbuatan kita. Tiada yang terselindung. Tiada yang tersembunyi. Kita akan sentiasa buat baik dan tidak akan berbuat jahat. Bila kita rasa Allah sentiasa ada dengan kita, kita akan tundukkan pandangan kita. Contohnya kita bekerja. Kerja adalah amanah dari majikan. Kalau kita ingat Allah ada dengan kita, maka kita akan jadi pekerja cemerlang. Macam tu jugak dengan anak yang baik. Jangan sesekali cuba buat sesuatu yang boleh mengguris perasaan orang tua.

Sentiasalah berbuat baik dan sentiasalah bersangka baik.
Kerana Allah sentiasa ada hampir dengan kita.

Untuk korang yang sedang mencari orang yang tersayang dari masa depan. Allah sentiasa ada dengan kita. Kerapkanlah berdoa walau dimana saja. Berniat baik kerana Allah Taala. Nak nak pulak waktu bulan puasa ni. Jangan lepaskan peluang yang ada.

Okei. Aku nak sambung kerja jap.
Nanti ada masa kita jumpa lagi.
Huhu.




No comments :

Post a Comment